سه نوع توافق احتمالی؛ مطلوب، بد و ضد عزت ملی

به گزارش مهسان بلاگ، خبرنگاران: در گفتگوهای 1+5 ما حداقل با سه گرگ باران دیده روبه رو هستیم: آمریکا، فرانسه و انگلیس؛ آنها از اول برای رسیدن به تفاهم و توافق سنگ اندازی می کردند الان هم به نوبت این نقش را ایفا می کنند.

سه نوع توافق احتمالی؛ مطلوب، بد و ضد عزت ملی

به گزارش گروه رسانه های خبرنگاران، آمریکایی ها 50 سال است به ملت ما ستم می کنند. انگلیسی ها بیش از یکصد سال است علیه ایران توطئه می کنند. انگلیسی ها از 50 سال پیش همزمان با کودتای 28 مرداد یک شریک در غارت ملت ایران پیدا کرده و تا به امروز این شراکت را حفظ کرده اند.

ما در نهظت مشروطه گرفتار توطئه های روس و انگلیس بودیم. در نهضت ملی شدن نفت و نهضت امام خمینی گرفتار دسیسه های آمریکا و انگلیس بودیم و هستیم. آنها یک لحظه از خصومت ورزی با ملت ما دست برنداشته اند. در قضیه تسخیر لانه جاسوسی قرار شد دولت ایران گروگان ها را آزاد کند و آمریکایی ها حداقل دو کار انجام دهند:

1- پول های بلوکه شده ما را آزاد کنند.

2- در امور داخلی ما دخالت نکنند.

اما ما گروگان ها را آزاد کردیم آنها پول های بلوکه شده ما را آزاد نکردند. ما به آنها گفتیم در زمان شاه دولت ایران ده ها میلیارد دلار برای خرید اسلحه به شما داده بنابراین یا پول های ما را بدهید یا اسلحه ای را که خریدیم بدهید. آمریکایی ها با پررویی گفتند نه پول آن را می دهیم نه اسلحه را به شما می دهیم.

گفتیم براساس میثاق های جهانی و قرارداد الجزیر در امور داخلی ما دخالت نکنید. اما کودتا راه انداختند، جنگ را به ما تحمیل کردند، سلاح های کشتار جمعی از جمله سلاح شیمیایی در اختیار عراق قرار دادند و بودجه در کنگره برای مداخله در امور داخلی ما اختصاص دادند. به اعتراف وزیر خارجه پیشین آمریکا خانم کلینتون 5 هزار نفر را برای فتنه 88 تربیت کردند و به جان مردم ما انداختند و...

خوب با چنین دولتی و با چنین سوابق وفاداری به عهد و پیمان های خود چه باید کرد؟ ما براساس چه علائم و نشانه هایی به آمریکایی ها اعتماد کنیم؟

چهارشنبه گذشته رهبر معظم انقلاب اسلامی در دیدار مردم آذربایجان فرمودند؛

معتقدم حتی اگر در مسئله هسته ای همان خواسته هایی که آنها دیکته می کنند، قبول کنیم باز هم تحریم ها برداشته نخواهد شد. زیرا آنها با اصل انقلاب مخالفند.

این بیان رهبری حکایت از یک حقیقت تاریخی دارد .ما در سه نهضت اسلامی در یکصد سال اخیر این را به خوبی آزموده ایم که دشمن به جز یک دیکتاتوری خشن و وابسته در ایران به هیچ حکومتی رضایت نخواهد داد.

آمریکایی ها با دین ما، استقلال ما و آزادی ما مخالفند. با کسی هم شوخی ندارند. قدرت های جهانی کارنامه ای سیاه در مواجهه با ملت ما دارند اکنون ملت ما بیش از سه دهه است طعم شیرین استقلال و عدم وابستگی به بیگانگان را تجربه کرده است. پیشرفت هایی که در این سه دهه ملت ایران داشته است در طول تاریخ 200 سال اخیر سابقه نداشته است. ایران امروز در جاده پیشرفت و ترقی سیر می کند و هیچ قدرتی قادر نیست جلوی این سیر را بگیرد مفهوم این واقعیت آن نیست که ما گفتگوها را ترک کنیم.

آنها بزودی این کار را خواهند کرد و هزینه آن را هم پرداخت خواهند کرد ما باید درک خود را از درجه خصومت ورزی دشمن بالا ببریم در گفتگوهای 1+5 ما حداقل با سه گرگ باران دیده روبه رو هستیم: آمریکا، فرانسه و انگلیس؛ آنها از اول برای رسیدن به تفاهم و توافق سنگ اندازی می کردند الان هم به نوبت این نقش را ایفا می کنند.

آنها اکنون از منظر منافع خودشان به سه راهی خوب، بد، زشت رسیده اند ما باید برای هر سه گزینه سناریو داشته باشیم. از منظر آنان توافقی خوب است که یک کاریکاتور از تاسیسات هسته ای ایران باقی بگذارند که فقط جنبه تاریخی داشته باشد آیندگان بیایند نوع توقف فعالیت ها و نحوه تسلیم دولت ایران را مورد بازدید و مطالعه قرار دهند.

از منظر آنان توافقی بد است که به قول برخی برد-برد باشد در ازای دریافت امتیازاتی فقط برای اعتمادسازی تحریم ها را لغو کنند آن هم در یک پروسه حداقل 10 ساله! و به چالش هسته ای با تهران انتها بدهند و چالش های خود را در حوزه های دیگر پیگیری کنند از منظر آنان تواقفی زشت است که حقوق هسته ای ملت ایران را به رسمیت بشناسند و قبول کنند که همه قوانین و مقررات جهانی را زیر پا گذاشته اند و بپذیرند که به لحاظ انسانی نباید سد راه پیشرفت علمی کشور شوند.

از نظر ملت ما حالت سوم که برای حریف زشت است مطلوب ترین است. حالت دوم که برای حریف بد است قابل تامل است و حالت اول اصلا قابل تحمل نیست و با غیرت و شرف ملی ما سازگار نمی باشد و حتی تصور آن هم برای کسانی که ضعیف ترین موضع را در برابر دشمن دارند ممکن نیست.

منبع: جهان نیوز

خبرنگاران: انتشار مطالب خبری و تحلیلی رسانه های داخلی و خارجی لزوما به معنای تایید محتوای آن نیست و صرفا جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه ای بازنشر می شود.

بازگشت به صفحه سایر رسانه ها

bestcanadatours.com: مجری سفرهای کانادا و آمریکا | مجری مستقیم کانادا و آمریکا، کارگزار سفر به کانادا و آمریکا

منبع: تسنیم
انتشار: 9 شهریور 1400 بروزرسانی: 9 شهریور 1400 گردآورنده: mahsanblog.ir شناسه مطلب: 33742

به "سه نوع توافق احتمالی؛ مطلوب، بد و ضد عزت ملی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سه نوع توافق احتمالی؛ مطلوب، بد و ضد عزت ملی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید