سودای یک میلیارد دلاری نامزد ناکام برای ورود به کاخ سفید

به گزارش مهسان بلاگ، چهار ماه حضور مایکل بلومبرگ در رقابت انتخابات ریاست جمهوری آمریکا کمی بیش از یک میلیارد دلار برای شهردار پیشین نیویورک هزینه داشت.

سودای یک میلیارد دلاری نامزد ناکام برای ورود به کاخ سفید

به گزارش خبرنگاران به نقل از فوربس، میلیاردر نامدار آمریکایی که امسال خیلی جدی تصمیم گرفته بود بخت خود را برای ورود به کاخ سفید بیازماید، یک روز پس از ناکامی در رای گیری درون حزبی سه شنبه بزرگ از ادامه دادن این رقابت کنار کشید.

بر اساس آمار و ارقام کمیسیون انتخابات فدرال از هزینه مبارزه های انتخاباتی نامزدهای حزب دموکرات، بلومبرگ تا 29 فوریه حدود 935 میلیون دلار برای انتخاب شدن به عنوان رقیب دانلد ترامپ هزینه کرده بود و در چهار روز ماه مارس هم 112 میلیون دلار دیگر هم به این رقم افزوده شد. به این ترتیب، نامزد ناکام یک میلیارد و 50 میلیون دلاری برای رسیدن به هیچ پول خرج کرد.

شهردار پیشین نیویورک بر اساس برآورد فوربس حدود 55 میلیارد ثروت دارد و یک میلیارد دلار هزینه کردن در چهار ماه رقابت انتخاباتی چندان به او فشار وارد نمی کند. بلومبرگ در 78 سالگی سودای رفتن به کاخ سفید و پوشیدن ردای ریاست جمهوری داشت و اگر چهار سال دیگر هم دوباره فیل او یاد هندوستان کند، بعید است در 82 سالگی بتواند رای آمریکایی ها را به دست آورد.

بخش زیاد آن یک میلیارد دلار برای تبلیغات به ویژه در فضای مجازی هزینه شد و پایگاه انتخاباتی بلومبرگ 566 میلیون دلار برای تولید و پخش آگهی های تلویزیونی، رادیویی و دیجیتالی خرج کرد. هزینه یک آگهی 60 ثانیه ای در مسابقه نهایی فوتبال آمریکایی موسوم به سوپر بول برای اردوگاه میلیاردر نیویورکی 10 میلیون دلار بود.

حالا که سفر و بلندپروازی بلومبرگ خیلی زود پایان یافته، او خاطرنشان کرد 18 میلیون دلار به کمیسیون ملی دموکراتیک کمک می کند تا نامزد دموکرات ها در انتخابات سوم نوامبر بر ترامپ پیروز شود. هر چند کارمندان پایگاه انتخاباتی بلومبرگ گفته اند او به آنها قول کار و دستمزد داده بود و حالا زیر میز زده است.

bestcanadatours.com: مجری سفرهای کانادا و آمریکا | مجری مستقیم کانادا و آمریکا، کارگزار سفر به کانادا و آمریکا

منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 9 شهریور 1400 بروزرسانی: 9 شهریور 1400 گردآورنده: mahsanblog.ir شناسه مطلب: 45941

به "سودای یک میلیارد دلاری نامزد ناکام برای ورود به کاخ سفید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سودای یک میلیارد دلاری نامزد ناکام برای ورود به کاخ سفید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید