فیلم های منفی چهره واقعی سیستان و بلوچستان را مخدوش نموده است

به گزارش مهسان بلاگ، معاون سیاسی اجتماعی استاندار سیستان و بلوچستان گفت: تصویر کدر و نامناسب موجود در اذهان عمومی هموطنان و سطح بین الملل از این استان حاصل ساخت فیلم های منفی یک جانبه نگر به بعضی جنبه های خشن در سیستان و بلوچستان است.

فیلم های منفی چهره واقعی سیستان و بلوچستان را مخدوش نموده است

به گزارش خبرنگار از ، علی زینی وند معاون سیاسی اجتماعی استاندار سیستان و بلوچستان گفت: صندوق حمایت از تولیدات سینمایی سیستان و بلوچستان با چند هدف تشکیل می گردد.

وی اضافه کرد: در این صندوق به دنبال آن هستیم که هنرمندان سیستان و بلوچستان با توجه به شناخت عمیقی که از فرهنگ، سنت، پیچیدگی ها و ظرفیت های استان دارند بتوانند در حوزه فیلم سازی ورود نمایند، زیرا تصویر منفی که از این استان در ذهن و افکار عمومی هموطنان و در سطح بین الملل وجود دارد بخش عمده آن حاصل ساختن فیلم هایی است که یک جانبه به بعضی از جنبه های خشن در استان پرداخته و به شخصیت های فرهنگی متنوع، زیبا و گوناگون استان توجه ای نشده است.

معاون سیاسی اجتماعی استاندار سیستان و بلوچستان اعلام کرد: در نشست تشکیل این صندوق که دیشب در تهران برگزار گردید موضوع حمایت از فیلم لیپار ساخته حسین ریگی از هنرمندان استان مورد آنالیز نهاده شد.

وی اضافه کرد: سازنده و تیم راهنمایی نماینده فیلم لیپار هنرمندان همین استان هستند که با نگاه فرهنگی و متفاوت به سیستان و بلوچستان پرداخته اند.

دکتر زینی وند با تشریح نحوه شکل گیری صندوق حمایت از حوزه سینمایی استان گفت: ششمین نشست در ارتباط با این موضوع با حضور استاندار و شماری از مدیران و نمایندگان مردم سیستان و بلوچستان در مجلس شورای اسلامی در تهران برگزار گردید، اما از آنجایی که نمی خواهیم تمامی ظرفیت ها به یک فیلم مختصر گردد در واقع با این وقت گذاری و رویکرد تصمیم برای تشکیل یک ساختار مورد توجه نهاده شد، در این نشست ها به جای اینکه یاری و مشارکتی به یک فیلم انجام گردد تأسیس یک صندوق با سرمایه گذاری، مشخص سهام و ساختار قانونی با هیأت امنا و هیأت اجرایی قانونی بر اساس مقررات دقیق به نام صندوق حمایت و پشتیبانی از حوزه های سینمایی با موضوع فیلم های سینمایی که کار بسیار جدیدی در کشور است، به تصویب رسید.

وی گفت: نخستین نشست این صندوق دیشب برگزار و در خصوص بهره گیری از ظرفیت بخش خصوصی بحث و تبادل نشر شد که مورد استقبال نهاده شد، اما ساختار این صندوق هنوز نهایی نشده است.

وی اضافه کرد: صندوق حمایت و پشتیبانی از حوزه های سینمایی سیستان و بلوچستان قرار است یکی از حامیان فیلم لیپار باشد که امیدواریم این رویکرد را در عرصه فرهنگ و هنر استان قالب کنیم تا شاهد اتفاقات جالب و هدفمندی در حوزه فرهنگی و سینمایی و تغییر رویکرد در سیستان و بلوچستان در سال های آینده باشیم.

گ

bestcanadatours.com: مجری سفرهای کانادا و آمریکا | مجری مستقیم کانادا و آمریکا، کارگزار سفر به کانادا و آمریکا

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
انتشار: 9 شهریور 1400 بروزرسانی: 9 شهریور 1400 گردآورنده: mahsanblog.ir شناسه مطلب: 11962

به "فیلم های منفی چهره واقعی سیستان و بلوچستان را مخدوش نموده است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "فیلم های منفی چهره واقعی سیستان و بلوچستان را مخدوش نموده است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید