لایحه بودجه 99 برای دولت بدهی 100 هزار میلیارد تومانی به دنبال دارد

به گزارش مهسان بلاگ، عضو کمیسیون مالی مجلس با بیان اینکه بنای کمیسیون تلفیق بودجه 99 به دلیل مسائل اساسی باید شخم زدن لایحه باشد گفت: استقراض 80 هزار میلیارد تومانی دولت در سال آینده بخشی از بدهی دولت بعدی بوده و عدم توجه به اصول بودجه نویسی است.

لایحه بودجه 99 برای دولت بدهی 100 هزار میلیارد تومانی به دنبال دارد

به گزارش گروه سیاسی خبرنگاران محمود بهمنی عضو کمیسیون مالی مجلس شورای اسلامی درباره ایرادات و اشکالات اساسی لایحه بودجه سال آینده کشور گفت: در بودجه سال آینده ما با حجم زیادی از استقراض دولت از بانک مرکزی روبرو هستیم این در حالی است که اگر ارقام بالای این موضوع تحقق پیدا کند دولت بعدی با مشکل روبرو خواهد شد.

وی افزود: دولت بعدی باید اصل و سود استقراض زیادی که دولت آقای روحانی داشته است را پرداخت کند.

عضو کمیسیون مالی مجلس توضیح داد: اگر 80 هزار میلیارد تومان استقراض در لایحه بودجه سال 99 عملیاتی گردد قطعاً با سود آن به بیش از 100 هزار میلیارد تومان خواهد رسید که بر همین اساس دولت بعدی هنوز روی کار نیامده باید 100 هزار میلیارد تومان بدهی و قرض خود را پرداخت کند.

بهمنی گفت: ممکن است دولت بعدی به دلیل قرض و بدهی فراوان این موضوع را پیگیری کرده و درخواست 150 هزار میلیارد تومان استقراض را داشته باشد تا بتواند بدهی خود را جبران کند.

وی توضیح داد: در بودجه سال 99 حجم زیادی از دارایی های ثابت دولت در نظر گرفته شده است در حالی که درآمد های حاصل از فروش اموال ثابت به بخش سرمایه گذاری ها انتقال پیدا کند نه اینکه در بخش جاری دیده گردد.

عضو کمیسیون مالی مجلس گفت: در چند سال اخیر همیشه تأکید شده است که باید نفت از بودجه جدا گردد چرا که کارشناسان معتقدند که نفت دارایی محسوب می گردد نه درآمد ضمن اینکه نفت ثروت است و این نعمت خدادادی باید فروخته گردد تا تبدیل به ثروت دیگری گردد، اما متأسفانه در طول سال های اخیر نفت را فروخته ایم و به هزینه های جاری کشور اضافه کرده ایم تا بتوانیم حقوق بدهیم.

بهمنی تأکید کرد: دولت به هیچ وجه اصول اولیه بودجه نویسی را بلد نبوده و توجه لازم را به آن نداشته است.

وی گفت: بنای کمیسیون تلفیق بودجه 99 باید شخم زدن لایحه بودجه سنواتی باشد.

bestcanadatours.com: مجری سفرهای کانادا و آمریکا | مجری مستقیم کانادا و آمریکا، کارگزار سفر به کانادا و آمریکا

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 9 شهریور 1400 بروزرسانی: 9 شهریور 1400 گردآورنده: mahsanblog.ir شناسه مطلب: 31295

به "لایحه بودجه 99 برای دولت بدهی 100 هزار میلیارد تومانی به دنبال دارد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "لایحه بودجه 99 برای دولت بدهی 100 هزار میلیارد تومانی به دنبال دارد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید