محدودیت های توییتر رقبا را به خط کرد؛ از اپلیکیشن نو متا تا رکورد ترافیک بالا برای بلواسکای

به گزارش مهسان بلاگ، پس از اینکه ایلان ماسک، مالک توئیتر گفت این شبکه اجتماعی به طور موقت برای تعداد پست هایی که کاربران می توانند در طول شبانه روز بخوانند سقف معین می نماید، بلواسکای، رقیب توئیتر گفت که ترافیک بالایی از ثبت نام را تجربه نموده است. غول شبکه های اجتماعی متا هم میخواهد اپلیکیشن تازه معرفی کند.

محدودیت های توییتر رقبا را به خط کرد؛ از اپلیکیشن نو متا تا رکورد ترافیک بالا برای بلواسکای

چند روز پیش، ماسک در توئیتی نوشت که به علت سطوح شدید خروج داده ها و دستکاری سیستم حساب های کاربری تایید شده، تایید نشده و حساب های کاربری تایید نشده تازه مشمول محدودیت های متفاوتی برای خواندن توئیت خواهند بود. ماسک محدودیت ها را چندین بار تغییر داد و حالا کاربران می گویند که هنگام باز کردن این شبکه اجتماعی با پیغام خطای نرخ بیش از حد مجاز روبرو شده اند.

در نتیجه مردم به بلواسکای روی آورده اند. بلواسکای یک شبکه اجتماعی نوظهور مبتنی بر متن است که به وسیله جک دورسی، یکی از بنیانگذاران توئیتر راه اندازی شده است. بلواسکای هنوز در مرحله بتا است و تنها با کد دعوت اجازه ساخت حساب کاربری می دهد. اما این شرکت اظهار داشت که سیستم هایش به علت ترافیک بی سابقه دچار اختلال شده است. این پلتفرم بعلاوه مجبور شد برای ساعاتی ثبت نام ها را متوقف کند تا مسائل رفع گردد.

بلواسکای در ابتدا در سال 2019، زمانی که دورسی هنوز مدیرعامل توئیتر بود کم کم آغاز به کار کرد. این برنامه بر روی یک فناوری شبکه غیرمتمرکز به نام پروتکل ای تی اجرا می گردد. این پروتکل، اپلیکیشن های شبکه های اجتماعی را در آینده تقویت خواهد نمود و افراد می توانند هویت خود را در چندین پلتفرم حفظ نمایند.

به گفته بلواسکای تا انتها آوریل سال جاری تعداد کاربران این شبکه اجتماعی به بیش از 50 هزار اکانت رسیده است.

آماده باش برای رقبای توئیتر

بلواسکای تنها رقیب در حال ظهور توئیتر نیست. شبکه اجتماعی غیرمتمرکز ماستدون از چند ماه پیش مورد توجه قرار گرفته و حالا هم غول رسانه های اجتماعی متا گفته که در حال راه اندازی یک شبکه اجتماعی دیگر است.

چند روز پس از آن که ایلان ماسک، مدیرعامل توئیتر محدودیت های این شبکه اجتماعی را اظهار داشت، پلتفرم متا خبر از راه اندازی اپلیکیشن میکروبلاگینگ به نام تردز را منتشر کرد.

تردز، اپلیکیشن مکالمه مبتنی بر متن اینستاگرام، قرار است روز پنجشنبه به بازار آید. این اپلیکیشن به کاربران این امکان را می دهد تا حساب های کاربری در پلتفرم اشتراک عکس را با همان نام حفظ نمایند.

محدودیت های ماسک برای توئیتر ادامه دارد

توئیتر روز دوشنبه اظهار داشت که کاربران این شبکه اجتماعی به زودی باید برای استفاده از توئیت دک تایید شوند.

به گفته این شرکت، این تغییرات 30 روز دیگر اعمال خواهد شد. معین نیست که آیا توئیتر برای هر دو نسخه تازه و قدیمی توئیت دک هزینه ای از کاربران دریافت خواهد نمود یا خیر.

توئیت دک به طور گسترده به وسیله کسب و کارها و سازمان های خبری برای نظارت آسان محتوا استفاده می گردد و حالا با اجبار تایید حساب های کاربری، عایدی بیشتری برای این شرکت به ارمغان خواهد آورد.

هر فرد برای تایید حساب کاربری اش در توئیتر باید ماهانه 8 دلار بپردازد، در حالی که سازمان ها برای این تایید ماهانه هزار دلار می پردازند.

منبع: انتخاب
انتشار: 14 تیر 1402 بروزرسانی: 14 تیر 1402 گردآورنده: mahsanblog.ir شناسه مطلب: 109330

به "محدودیت های توییتر رقبا را به خط کرد؛ از اپلیکیشن نو متا تا رکورد ترافیک بالا برای بلواسکای" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "محدودیت های توییتر رقبا را به خط کرد؛ از اپلیکیشن نو متا تا رکورد ترافیک بالا برای بلواسکای"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید