مرگ زودرس بچه ها در مناطق آلوده

به گزارش مهسان بلاگ، نتایج یک آنالیز جدید نشان می دهد بچه هایی که در هوای آلوده تنفس می نمایند، 50 درصد بیش از سایرین ممکن است در همین دوران کودکی و پیش از آنکه بزرگ شوند جان خود را از دست بدهند.

مرگ زودرس بچه ها در مناطق آلوده

به گزارش خبرنگار گروه علمی و دانشگاهی خبرنگاران به نقل از دیلی میل، نتایج یک آنالیز جدید نشان می دهد بچه هایی که در هوای آلوده تنفس می نمایند، 50 درصد بیش از سایرین ممکن است در همین دوران کودکی و پیش از آنکه بزرگ شوند جان خود را از دست بدهند.

محققان نزدیک به هشت میلیون کودک متولد شده در انگلستان و ولز را بین سال های 2001 تا 2012 تحت آنالیز قرار دادند و درنهایت تعیین شد، آلودگی هوا به میزان قابل توجهی بچه ها را در معرض خطر قرار می دهد.

آنها دریافتند نوزادان متولد شده در مناطق آلوده بین 30 تا 50 درصد بیش از نوزادانی که در هوای پاک به جهان می آیند و رشد می نمایند، در معرض مرگ زودرس قرار دارند.

تحقیقات جداگانه آلودگی ناشی از ترافیک را به ایجاد اختلال عملکرد ریه در جوانان مرتبط نموده است.

یک مطالعه مهم نیز نشان داده است که آلودگی هوا خطر مرگ نوزادان در سال اول زندگی را افزایش می دهد.

کارشناسان از مدت ها قبل هشدار داده اند که آلودگی هوا برای سلامتی خطر دارد، اما تحقیقات جدید حاوی بعضی از عجیب ترین یافته ها در خصوص میزان این آسیب است.

محققان دانشگاه کاردیف دریافتند که سه آلاینده هوا به طور جداگانه خطر مرگ نوزادان را بالا می برند؛ دی اکسید نیتروژن (NO2) که از اتومبیل های دیزلی منتشر می گردد، یکی از این آلودگی های خطرناک است.

انتهای پیغام/

dorezamin.com: دور زمین | سفر به دور زمین هیچوقت اینقدر آسون نبوده! تور ارزان، تور لحظه آخری، اروپا، تور تایلند، تور مالزی، تور دبی، تور ترکیه

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 26 آبان 1400 بروزرسانی: 26 آبان 1400 گردآورنده: mahsanblog.ir شناسه مطلب: 18522

به "مرگ زودرس بچه ها در مناطق آلوده" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مرگ زودرس بچه ها در مناطق آلوده"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید