معرفی 7 فستیوال گل های بهاری در سرتاسر جهان

به گزارش مهسان بلاگ، فستیوال گل های بهاری

در روزهای نخستین سال 98 به سر می بریم و بهار در همه جای شهر خودنمایی می نماید. یکی از زیباترین جلوه های بهار بدون شک شکوفه ها و گل های بهاری هستند که شکوه و عظمت طبیعت را در معرض نمایش می گذارند. در فصل بهار جشنواره های و فستیوال های مختلفی با موضوع گل های بهاری برگزار می گردد که بهترین مکان ها برای تماشا و آشنا شدن با شکوفه ها و گل های بهاری هستند. در این مطلب همراه خبرنگاران باشید تا 7 فستیوال گل های بهاری در سرتاسر جهان را به شما معرفی کنیم.

معرفی 7 فستیوال گل های بهاری در سرتاسر جهان

فستیوال شکوفه گیلاس | Cherry Blossom Festival

  • مکان: پارک ماتسومائه کوئن ژاپن
  • زمان: اواخر اپریل تا اواسط ماه می

شکوفه گیلاس که در زبان ژاپنی ساکورا نامیده می گردد گل ملی ژاپن است و فستیوال های شکوفه های گیلاس قدمتی 1500 ساله در این کشور دارند. بهار در جزیره هوکایدو با باز شدن اولین شکوفه های گیلاس در اواخر فوریه آغاز می گردد و در اوایل ماه می، این منطقه غرق در شکوفه های زیبای گیلاس می گردد. در این زمان کوه ها، پارک ها و شهرها پوشیده از شکوفه های صورتی و ارغوانی می گردد و مناظری چشم نواز و رویایی به وجود می آورد. از بین تمام جشن هایی که در این دوره در ژاپن برگزار می گردد فستیوال شکوفه گیلاس ماتسومائه از همه باشکوه تر است. بیش از 10000 اصله درخت گیلاس این شهر ساحلی، شمالی ترین شهر جزیره هوکایدو را غرق در گل می نمایند.

فستیوال ملی شکوفه گیلاس | National Cherry Blossom Festival

  • مکان: واشینگتن دی.سی.
  • زمان: مارچ-اپریل

یکی دیگر از بهترین فستیوال گل های بهاری در شهر واشینگتن دی سی برگزار می گردد. این جشن سالانه نخستین بار در سال 1927 برگزار گردید تا تجلیلی از 3000 درخت گیلاس تزیینی باشد که ژاپن در سال 1912 اهدا نموده بود. درختان گیلاس بین ماه های مارچ تا اپریل غرق در شکوفه می شوند و بازدیدنمایندگان زیادی را به این شهر می کشانند. علاوه بر این، برگزاری فستیوال بادبادک بازی و رقابت ها و مسابقات مفرح دیگر هم این فستیوال را جذاب تر هم می نماید. خانواده ها می توانند با قایق های پارویی در دریاچه زیبا که با شاخه های پر از شکوفه احاطه شده اند قایق سواری نمایند.

فستیوال گل آزالیا | Azalea Festival

  • مکان: ویلمینگتون، کارولینای شمالی
  • زمان: ماه اپریل

یکی دیگر از معروف ترین فستیوال گل های بهاری در کارولینای شمالی برگزار می گردد و به گل های زیبای آزالیا اختصاص دارد. این فستیوال در سال 1948 راه اندازی شده و یکی از بزرگ ترین رویدادهای ایالت در نوعِ خود است. علاوه بر فستیوال گل های زیبا و رویایی آزالیا، سیرک، مسابقات هیجان انگیز و … هم برگزار می گردد. هرساله بیش از 200000 نفر در این فستیوال شرکت می نمایند و برای تماشای پیاده روی اصلی این فستیوال به این منطقه می آیند. این تور نمادین در خیابان های شهر به راه می افتد و مردم به استقبال آن ها می آیند. پایان ملکه آزالیا به طور سمبلیک وارد می گردد و این فستیوال را افتتاح می نماید و بازدیدنمایندگان می توانند از گل های زیبای آزالیا دیدن نمایند و در برنامه های جانبی و سرگرم نماینده آن شرکت نمایند.

فستیوال آزالیای سلطنتی | Royal Azalea Festival

  • مکان: پارک ملی سوباکسان، کره جنوبی
  • زمان: اواخر ماه می- اوایل جون

سوباکسان یکی از 12 قله کوهستان سوباک است و در مرز استان های چونگ بوک و گیونک بوک قرار گرفته است. در این منطقه کوهستانی یک پارک ملی مشهور قرار گرفته است که محل برگزاری فستیوال گل های بهاری است. در این پارک گل های وحشی، انواع درختان و همین طور گل های آزالیای سلطنتی وجود دارد که در فصل بهار این پارک را به بهشتی واقعی تبدیل می نمایند. اواخر ماه می این منطقه آن قدر زیبا و سرسبز و پر از گل می گردد که اغلب آن را با کوه های آلپ سوئیس شبیه می دانند. به گفته کسانی که از این فستیوال گل های بهاری بازدید نموده اند می گویند که بازدید از این پارک مثل قدم زدن روی یک پارچه ابریشمی رنگارنگ و لطیف است. برنامه های مفرحی مثل نمایش ها و اجراهای سرگرم نماینده، بازی و مسابقات مختلف، کارگاه های هنری و … هم باعث جذاب تر شدن این فستیوال می شوند.

فستیوال گل لاله کانادا | Canadian Tulip Festival

  • مکان: اوتاوا، کانادا
  • زمان: ماه می

پرنسس جولیانا به خاطر تقدیر و تشکر از کانادا که در جریان جنگ جهانی دوم بندر امنی برای خانواده سلطنتی مهیا نموده بود 100000 شاخه گل لاله هلندی به اوتاوا تقدیم کرد. شهر اوتاوا شش دهه است که با دقت از این هدیه ارزشمند و زیبا مراقبت نموده و آن را به یکی از زیباترین فستیوال گل های بهاری تبدیل نموده است. امروزه میلیون ها گل لاله رنگارنگ حاشیه کانال ریدو را مزین می نمایند و صحنه هایی فوق العاده زیبا و بهاری به وجود می آورند. بعضی از فعالیت ها و برنامه های مفرح این فستیوال عبارتند از مراسم سالانه Tulip Ball، مسابقه آرایش مو با گل و تفریحات و سرگرمی های مناسب بچه ها مثل جستجوی گنج لاله ای و میهمانی چای دیوانه در روز مادر.

فستیوال گل مادیرا | Madeira Flower Festival

  • مکان: مادیرا، پرتغال
  • زمان: ماه می

فستیوال گل های بهاری مادیرا که به باغ شناور آتلانتیک شهر دارد همه ساله در شهر مادیرا پرتغال برگزار می گردد. شهر فونچال، بزرگ ترین شهر جزیره مادیرا هر سال در ماه می میزبان فستیوال گل مادیراست. این فستیوال بسیار باشکوه برگزار می گردد و شامل کارناوال های شاد، اجراهای نمایشی فولکلور، پایکوبی و آواز و … است. هنرمندان محلی دورهم جمع می شوند و با استفاده از گل های رنگارنگ، فرش و مجسمه های زیبایی را در خیابان های اصلی درست می نمایند. نمایشگاه گل در سالن نمایشگاه های لارگو دا رستوراکائو انواع گل و گیاهان را در معرض نمایش قرار می دهد و فروشندگان هم با پوشیدن لباس های سنتی بر جذابیت این فستیوال اضافه می نمایند. یکی دیگر از بخش های جذاب فستیوال گل های بهاری مادیرا رژه و پیاده روی جوانان و بچه ها است. جوانان و به ویژه دختران جوان لباس هایی پوشیده از گل های زیبا به تن می نمایند و همراه با آن ها بچه ها به سمت میدان تالار شهر پیاده روی می نمایند و در آنجا، دیوار امید را با استفاده از گل درست می نمایند.

فستیوال ساکورا کپنهاگ | Copenhagen Sakura Festival

  • مکان: کپنهاگ دانمارک
  • زمان: اپریل

در سال 2005 کنسول افتخاری هیروشیما در دانمارک به مناسبت دویستمین سالگرد تولد نویسنده محبوبش، هانس کریستین آندرسن، 200 اصله درخت گیلاس (ساکورا) به شهر کپنهاگ هدیه کرد. از آن موقع پارک لانگلین محل برگزاری فستیوال سالانه شکوفه های گیلاس ساکوراست. این فستیوال گل های بهاری هر ساله در ماه اپریل و همزمان با بازشدن شکوفه های گیلاس برگزار می گردد و در حاشیه آن، برنامه های جانبی مفرحی مثل پایکوبی سنتی، اجرای موسیقی محلی، جشن ها و سرگرمی های دیگر برگزار می گردد. همچنین بازار خرده فروشانی که در نزدیکی این پارک وجود دارد هم انواع محصولات و صنایع دستی چوبی، مجسمه ها و تندیس های سیمی و … را به فروش می رساند.

منبع: fodors.com

bestcanadatours.com: مجری سفرهای کانادا و آمریکا | مجری مستقیم کانادا و آمریکا، کارگزار سفر به کانادا و آمریکا

منبع: الی گشت
انتشار: 9 شهریور 1400 بروزرسانی: 9 شهریور 1400 گردآورنده: mahsanblog.ir شناسه مطلب: 13969

به "معرفی 7 فستیوال گل های بهاری در سرتاسر جهان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "معرفی 7 فستیوال گل های بهاری در سرتاسر جهان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید