منتشر کنندگان سوالات کنکور دستگیر شدند ، رضایت 90 درصدی داوطلبان از پروتکل های بهداشتی

به گزارش مهسان بلاگ، رئیس سازمان سنجش از دستگیری منتشر کنندگان سوالات کنکور و جعلی بودن انتشار کلید آن اطلاع داد.

منتشر کنندگان سوالات کنکور دستگیر شدند ، رضایت 90 درصدی داوطلبان از پروتکل های بهداشتی

به گزارش خبرنگار دانشگاه خبرنگاران، ابراهیم خدایی، رئیس سازمان سنجش آموزش کشور روز آدینه در حاشیه بازدید وزیر علوم از مصلی امام خمینی تهران، گفت: بر اساس هماهنگی با وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی برای تمام داوطلبانی که این سه روز در کنکور شرکت کردند، پیامک نظرسنجی ارسال شد.

وی درباره سوال های طرح شده در این پیامک نظرسنجی گفت: سه سوال درباره رعایت الزامات بهداشتی، رعایت فاصله استاندارد میان جایگاه ها و رعایت الزامات بهداشتی توسط عوام اجرایی در این پیامک گنجانده شد.

به گفته رئیس سازمان سنجش آموزش کشور، از 476 هزار داوطلبی که این پیامک را دریافت کردند، 80 هزار نفر پاسخ دادند و میزان رضایتمندی داوطلبان از سوال نخست 92.3 دهم درصد بود.

وی اضافه نمود: میزان رضایتمندی داوطلبان از فاصله جایگاه ها 90 درصد و رعایت فاصله اجتماعی عوامل اجرایی هم رضایت 94.4 دهم درصدی داوطلبان را به دنبال داشت.

خدایی با انتقاد از عدم رعایت توصیه های بهداشتی توسط بعضی از خانواده ها گفت: داخل حوزه های کنکور فاصله گذاری اجتماعی یک و هشت دهم متر بود، اما با وجود ارسال پیامک برای داوطلبان در بعضی حوزه ها خانواده ها به توصیه های بهداشتی توجه نکردند و انتظار داشتیم داوطلبان که سن کمتری دارند نسبت به این پروتکل ها بی توجه باشند، اما آن ها بهتر از خانواده ها این موارد را رعایت نموده بودند.

خدایی درباره انتشار سوالات کنکور در فضای مجازی تاکید نمود: هیچ سوالی قبل از کنکور در فضای مجازی منتشر نشد اما بعضی داوطلبان به صورت موردی موبایل به جلسه کنکور بردند و بعد از خاتمه دروس عمومی بعضی از این سوالات منتشر شد.

رئیس سازمان سنجش آموزش کشور گفت: تخلف بعضی از داوطلبان، همراه داشتن موبایل و عکس دریافت از آن در جلسه به دلیل غفلت مراقبان هنگام توزیع سوالات آزمون اختصاصی بود.

وی اعلام نمود: اگر هدف آنها این تقلب بود باید در جلسه کنکور تقلب می کردند نه اینکه سوال منتشر نمایند.

رئیس سازمان سنجش با بیان اینکه تمام منتشرنمایندگان این سوال ها دستگیر شدند، اضافه نمود: یک نفر دیگر از این منتشرنمایندگان هم به زودی دستگیر می گردد؛ ما متوجه شدیم کدام یک از داوطلبان این اقدامات را انجام دادند و وقتی با آنها هم صحبت کردیم، هدف تقلب نداشتند بلکه به دنبال القای شبهه در آزمون بودند.

خدایی ادامه داد: این موارد همیشه در آزمون سال های گذشته هم بود اما سال جاری جنس تخلفات فرق می کرد. به داوطلبان اطمینان خاطر می دهم کنکور با امنیت کامل برگزار گردید و با متخلفان برخورد می کنیم.

وی با رد انتشار کلید سوالات تاکید نمود که این موارد منتشر شده در فضای مجازی از کلید سوالات جعلی و کلاهبرداری است و کلید سوالات دوشنبه سوم شهریور در اختیار داوطلبان قرار می گیرد که می توانند با کلیدهای جعلی مقایسه نمایند.

وی اضافه نمود: اینترنت داوطلبان در بعضی حوزه ها با همکاری وزارت ارتباطات قطع شد.

bestcanadatours.com: مجری سفرهای کانادا و آمریکا | مجری مستقیم کانادا و آمریکا، کارگزار سفر به کانادا و آمریکا

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 9 شهریور 1400 بروزرسانی: 9 شهریور 1400 گردآورنده: mahsanblog.ir شناسه مطلب: 58873

به "منتشر کنندگان سوالات کنکور دستگیر شدند ، رضایت 90 درصدی داوطلبان از پروتکل های بهداشتی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "منتشر کنندگان سوالات کنکور دستگیر شدند ، رضایت 90 درصدی داوطلبان از پروتکل های بهداشتی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید