نحوه جلوگیری از پرواز دو سوم هواپیماها به علت کرونا

به گزارش مهسان بلاگ، مدیرکل دفتر نظارت بر فرودگاه ها، شرکت ها و موسسات هوانوردی سازمان هواپیمایی گفت: نظارت بر پرواز فقط یک سوم ناوگان به علت شیوع کرونا، از سوی سازمان هواپیمایی و شرکت فرودگاه ها انجام می گردد و شرکت فرودگاه ها ساعت پروازی اضافه را در اختیار شرکت ها قرار نمی دهد.

نحوه جلوگیری از پرواز دو سوم هواپیماها به علت کرونا

به گزارش خبرنگاران، حسن خوشخو در مصاحبه با فارس درباره موضوع نظارت بر پروازهای شرکت های هواپیمایی پس از صدور ابلاغیه تردد فقط یک سوم ناوگان هوایی به علت شیوع شدید کرونا، گفت : در صنعت هوانوردی، سیستم های موازی زیادی داریم چون این صنعت حساس است و ضرورت دارد همه ملاحظات ایمنی در آن رعایت گردد.

وی با اشا ره به اینکه سازمان هواپیمایی کشوری به نام نماینده دولت مجوز پرواز را صادر می نماید، گفت: ما سامانه ای به نام سامانه فلایت پرمیشن (مجوز پرواز) داریم که شرکت های هواپیمایی در این سامانه درخواست صدور مجوز پرواز می دهند که ما آنالیز و مجوز را صادر می کنیم.

مدیرکل دفتر نظارت بر فرودگاه ها، شرکت ها و موسسات هوانوردی سازمان هواپیمایی کشوری اضافه نمود: معمولاً در جهان این مجوزها برای 6 ماه یعنی فصل بهار و تابستان و یا پاییز و زمستان صادر می گردد بنابراین مجوزهای پروازهای امروز پیش از نوروز 1400 برای شرکت ها صادر شده است.

خوشخو با یادآوری اینکه سازمان هواپیمایی کشوری مجوز کلی پرواز را برای ایرلاین ها صادر می نماید، گفت: بعلاوه سامانه ای موازی، در شرکت فرودگاه ها و ناوبری هوایی ایران به نام مجوز پروازی ساعتی داریم که در این سامانه، فرودگاه ها بر اساس مجوز سازمان هواپیمایی کشوری به شرکت های هواپیمایی، ساعت پرواز ایرلاین ها را مشخص می نمایند و فرودگاه مشخص می نماید چه ساعتی پروازها انجام گردد.

وی با اشاره به اینکه درواقع بر اساس ترافیک فرودگاهی، تکلیف ساعت پروازی مشخص می گردد، گفت: این دو سامانه موازی که نام برده شد، برای صدور مجوز پروازها است، حال ما وقتی با ایرلاین مکاتبه می کنیم مبنی بر اینکه دو سوم پروازهای خود را کاهش دهند، این در سامانه شرکت فرودگاه ها هم می نشیند و فرودگاه اجازه نمی دهد آن شرکت هواپیمایی، پرواز بیشتری داشته باشد.

مدیرکل دفتر نظارت بر فرودگاه ها، شرکت ها و موسسات هوانوردی سازمان هواپیمایی کشوری اضافه نمود: درواقع سازمان هواپیمایی علاوه بر شرکت های هواپیمایی به فرودگاه ها هم کاهش پروازها را اعلام می نماید، بدین مضمون که به نام مثال اگر هر روز 30 پرواز از آن فرودگاه انجام می شده است امروز 10 پرواز انجام گردد و بدین ترتیب شرکت فرودگاه ها، آن ساعت پروازی را در اختیار شرکت هواپیمایی قرار نمی دهند، البته این کاهش پروازها در سیستم سازمان هواپیمایی هم رصد و چک می گردد.

بنا بر این گزارش، 24 مرداد سال جاری بود که اعلام شد: طبق ابلاغیه قرارگاه عملیاتی ستاد ملی مبارزه با کرونا، تردد ناوگان مسافری با وسایل نقلیه حمل و نقل عمومی شامل پروازها، قطار، اتوبوس و خودروهای مسافری برون شهری به یک سوم کاهش می یابد و وزارت راه و شهرسازی در این حوزه نسبت به اعمال این مصوبه اقدام می نماید؛ خودروهای حمل کالا و قطعاً قطارهای باری از این مصوبه معاف هستند

berlinro.ir: آلمان: سفر به مهد صنعت و فناوری اروپا، برلین، هامبورگ، هانوفر

namasho.com: نماشو: آگهی رایگان، رپورتاژ رایگان، آگهی بنری ارزان، خرید بک لینک

منبع: جام جم آنلاین
انتشار: 2 آذر 1400 بروزرسانی: 2 آذر 1400 گردآورنده: mahsanblog.ir شناسه مطلب: 93839

به "نحوه جلوگیری از پرواز دو سوم هواپیماها به علت کرونا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نحوه جلوگیری از پرواز دو سوم هواپیماها به علت کرونا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید