نخستین مأموریت دنیا برای آنالیز درون سیارک ها شروع شد

به گزارش مهسان بلاگ، هایابوسا 2 امروز صبح در ساعت 10:46 دقیقه به وقت ژاپن نخستین مأموریت دنیا برای جمع آوری نمونه های سنگی زیر زمینی از یک سیارک را شروع کرد.

نخستین مأموریت دنیا برای آنالیز درون سیارک ها شروع شد

به گزارش خبرنگار گروه علمی و دانشگاهی خبرنگاران به نقل از فوربس، سازمان فضایی ژاپن بیان کرد کرد: کاوشگر ژاپنی این کشور به نام هایابوسا 2 از صبح امروز فعالیت خود را برای جمع آوری نمونه های سیارک ریگو آغاز کرد.

براساس اخبار منتشر شده، هایابوسا امروز صبح در ساعت 10:46 دقیقه به وقت ژاپن نخستین مأموریت دنیا برای جمع آوری نمونه های سنگی زیر زمینی از یک سیارک را رقم زد.

مقام های آژانس کاوش های فضایی ژاپن، جاکسا بیان کردند: هایابوسا میخواهد فرود خود را از ارتفاع 20 هزار متری بالای سیارک Ryugu آغاز کند.

سیارک ریوگو، یکی از سیارک های گروه آپولو است؛ گروه آپولو که هزاران سیارک دیگر را در بر می گیرد در نزدیکی زمین واقع شده است.

قرار است تا فردا صبح کاوشگر ژاپنی هایابوسا به دهانه مصنوعی ایجاد شده در سطح سیار ریگو نزدیک گردد و ارتفاع خود را به میزان قابل توجهی کاهش دهد؛ این دهانه مصنوعی که به منظور جمع آوری نمونه های سنگی از سطح سیارک ریگو شکل گرفته در ماه آوریل توسط همین کاوشگر ایجاد شده است.

سازمان فضایی ژاپن با مأموریت جدید کاوشگر خود را نخستین کوشش دنیا برای آنالیز درون یک سیارک معرفی نموده است؛ هایابوسا 2 اولین بار در ماه فوریه در نزدیکی ریگو نهاده شد.

انتهای پیغام/

bestcanadatours.com: مجری سفرهای کانادا و آمریکا | مجری مستقیم کانادا و آمریکا، کارگزار سفر به کانادا و آمریکا

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 9 شهریور 1400 بروزرسانی: 9 شهریور 1400 گردآورنده: mahsanblog.ir شناسه مطلب: 12098

به "نخستین مأموریت دنیا برای آنالیز درون سیارک ها شروع شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نخستین مأموریت دنیا برای آنالیز درون سیارک ها شروع شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید