نرخ خرید گندم در سال آینده 1600 تومان است

به گزارش مهسان بلاگ، به گزارش خبرنگاران، خدارحم امیری زاده ظهر امروز در جمع خبرنگاران اظهار کرد: شرکت غله و خدمات بازرگانی خوزستان از ابتدای دی ماه امسال نسبت به تشکیل کمیته خرید گندم و دانه های روغنی سال 98 اقدام و با برگذاری جلسات و رصد و پایش خرید سال های قبل نسبت به اصلاح مسائل قبلی اقدام کرد؛ این شرکت با برنامه ریزی منسجم سازماندهی کلیه منابع نرم افزاری، سخت افزاری، تأمین اعتبارات لازم و انجام هماهنگی های بین بخشی برای اجرای هرچه سریعتر عملیات خرید و ایجاد رضایتمندی در بین کشاورزان اقدام نموده است.

نرخ خرید گندم در سال آینده 1600 تومان است

وی اضافه کرد: در حال حاضر 162 هزار هکتار سطح زیر کشت گندم دیم و 380 هزار هکتار سطح زیر کشت گندم آبی در استان خوزستان داریم که برآورد می گردد یک میلیون و 500 هزار تُن فراوری گندم در استان و یک میلیون و 300 هزار تُن خرید از کشاورز داشته باشیم.

مدیرعامل شرکت غله و خدمات بازرگانی منطقه چهار با بیان اینکه نرخ خرید گندم از کشاورزان در سال 98 هر کیلوگرم یک هزار و 600 تومان اعلام شده توضیح داد: مسئولان کنترل کیفی در کلیه مراکز خرید به صورت تمام وقت مستقر و نسبت به نمونه برداری و انجام آزمایش های لازم از تمامی محمولات عرضه شده بر اساس دستور العمل ابلاغی از سوی شرکت بازرگانی دولتی ایران اقدام می نمایند.

امیری زاده با اشاره به آموزش و استقرار ناظران در مراکز خرید به منظور نظارت و کنترل عملیات خرید بیان نمود: با توجه به استقرار سامانه پهنه بندی توسط وزارت جهاد کشاورزی کلیه اطلاعات کشاورزان از قبیل سطح زیر کشت، میزان فراوری و اهلیت کشاورز ثبت و عملا از ورود دلالان به چرخه خرید جلوگیری می گردد.

وی عنوان نمود: در حال حاضر یک میلیون و 505 هزار تُن فضای ذخیره سازی استاندارد در استان شامل سیلوهای بخش دولتی به میزان 442 هزار تُن، کارخانجات آردسازی 392 هزار تُن و سیلوهای بخش خصوصی 671 هزار تُن است.

مدیرعامل شرکت غله و خدمات بازرگانی منطقه چهار بیان نمود: پیشنهاد به شرکت بازرگانی دولتی ایران مبنی بر پرداخت کرایه حمل به کشاورزانی که گندم خود را مستقیما به مراکز ذخیره سازی استاندارد تحویل می دهند، الزام مباشر به تجهیز مراکز خرید روباز و فراهم کردن امکانات لازم برای صیانت از گندم خریداری شده مـانند چـادر، کاور، دیوارچینی و ایجاد حوضچه و همچنین اطلاع رسانی به کشاورزان به وسیله ادارات جهاد کشاورزی شهرستان ها و سایر دستگاه های ذیربط مبنی بر مشخص مراکز مورد تأیید و مجاز به خرید گندم از جمله تمهیدات شرکت غله خوزستان برای خرید تضمینی گندم است.

امیری زاده ادامه داد: با توجه به انعقاد تفاهمنامه فی مابین شرکت بازرگانی دولتی ایران و بانک سپه مقرر شد به تعداد 714 نفر از متصدیان نانوایان استان وام بهسازی و بازسازی اعطاء گردد که تاکنون تعداد 160 نفر پیروز به دریافت این تسهیلات شده اند.

وی با اشاره به اینکه وام مذکور برای هر نفر 15 میلیون تومان با بهره 15 درصد در نظر گرفته شده اطلاع داد: همانند سال های گذشته بانک کشاورزی عاملیت پرداخت وجوه گندم خریداری شده از کشاورزان بوده و نحوه پرداخت آن به صورت کاملا الکترونیکی انجام می گردد.

مدیرعامل شرکت غله و خدمات بازرگانی منطقه چهار گفت: در حال حاضر ماهیانه مقدار 34 هزار و 500 تُن آرد حاصل از گندم 665 تومانی با سرانه هر نفر 5.7 کیلوگرم در ماه بین نانوایان شهری، روستایی و خانگی پزان روستایی و عشایری توزیع می گردد. همچنین هفت هزار تُن آرد خبازی، ستاره و نول حاصل از گندم 900 تومانی بین واحدهای فراوری نان فانتزی پز، قنادان، کارخانجات ماکارونی، شرکت های صنعتی فراوری نان، بیسکویت سازان، کلوچه پزان و سایر مصرف نمایندگان صنف و صنعت توزیع می گردد که همه این حجم اعلامی توسط 14 واحد کارخانه آردسازی در استان فراوری می گردد.

به گزارش خبرنگاران، بر اساس دستورالعمل ابلاغی از سوی شرکت بازرگانی دولتی ایران اتحادیه های تعاونی روستایی مباشر خرید در سراسر کشور هستند.

bestcanadatours.com: مجری سفرهای کانادا و آمریکا | مجری مستقیم کانادا و آمریکا، کارگزار سفر به کانادا و آمریکا

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 9 شهریور 1400 بروزرسانی: 9 شهریور 1400 گردآورنده: mahsanblog.ir شناسه مطلب: 4485

به "نرخ خرید گندم در سال آینده 1600 تومان است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نرخ خرید گندم در سال آینده 1600 تومان است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید