نصیرزاده: پست بین المللی من براساس صندلی حقیقی ام است، نه حقوقی

به گزارش مهسان بلاگ، رئیس فدراسیون بدنسازی و پرورش اندام گفت: پست جهانی من براساس موقعیتم نیست و به عنوان کسی که شناخت خوبی از ورزش دارد، وارد هیئت اجرایی شدم.

نصیرزاده: پست بین المللی من براساس صندلی حقیقی ام است، نه حقوقی

عبدالمهدی نصیرزاده در گفت وگو با خبرنگار ورزشی خبرنگاران، درخصوص انتصابش به عنوان عضو هیئت اجرایی فدراسیون دنیای بدنسازی و پرورش اندام گفت: نسبت به پست های بین المللی بیگانه نبودم. سالیان سال بود که فدراسیون دنیای بدنسازی و پرورش اندام را دنبال می کردم و سه بار هم با رافائل سانتونخا رئیس فدراسیون دنیای ملاقات کردم که دو بار در ایران و یک بار هم در امارات بود. در جلسه ای که در امارات داشتیم، به او گفتم که یکی از مسیرهایی که پرورش اندام می تواند توسعه پیدا کند، این است که سازمان های بین المللی مهم همچون فدراسیون بین المللی ورزش های دانشگاهی (فیزو) این رشته را تایید نمایند.

وی ادامه داد: سانتونخا می دانست که ارتباطات خیلی خوبی دارم و چندین سال عضو هیئت رئیسه فدراسیون دانشجویی ایران بودم و از ارتباطات خوبی با اولک، رئیس فیزو بهره می برم. فدراسیون دنیای بدنسازی اخیراً دنبال این بود که خودش را به فیزو نزدیک کند و دنبال یک عضو موثر بود که ارتباطات خوبی با این فدراسیون بین المللی داشته باشد. فیزو بعد از IOC یکی از باارزش ترین و مهمترین سازمان هایی است که بسیاری از فدراسیون ها با آن در ارتباط هستند و می خواهند رشته شان وارد المپیک یا مسابقات قاره ای آن گردد.

رئیس فدراسیون بدنسازی و پرورش اندام مطرح نمود: آنها متوجه شدند که من این فرصت و پتانسیل را دارم و خودشان نیز می خواستند جایگاه پرورش اندام در فیزو تحکیم پیدا کند. بر همین اساس و به محض اینکه رئیس فدراسیون بدنسازی ایران شدم، یک مذاکره جدی با رئیس فدراسیون دنیای داشتم و به سانتونخا گفتم ایران به عنوان کشوری که قهرمان دنیاست، هیچ جایگاه مهمی در پست های تاثیرگذار ندارد و اگر اینگونه تداوم داشته باشد، تغییر رویه می دهیم.

نصیرزاده گفت: چند فدراسیون دنیای پرورش اندام وجود دارد، اما معتبرترین آنها همین IFBB است که وادا هم روی آن صحه می گذارد. گفتیم که اگر می خواهند حق و حقوق ما را نادیده بگیرند، ما هم می توانیم تغییر رویه دهیم، چون براساس یک آیین نامه اگر ورزشکاری در فدراسیون IFBB رقابت کرد، نمی تواند در فدراسیون دیگری رقابت کند و بالعکس.

وی گفت: وقتی این شرایط را گفتیم و خواسته مان را شرح دادیم، رئیس IFBB ابتدا یک مسئولیت تشریفاتی را پیشنهاد کرد، بدان معنا که هم باشیم و هم خیلی در تصمیم گیری ها نقش ایفا نکنیم. با این حال در جلسات بعد و زمانی که متوجه شد خیلی در این خصوص جدی هستیم و داشتن کرسی مهم خواسته جامعه بدنسازی و پرورش اندام ایران است و حمایت داخیل را نیز دید، خیلی مصر شد که از این ظرفیت استفاده کند. به همین دلیل مرا به عنوان عضو بالاترین مرجع تصمیم گیری IFBB انتخاب کردند و در واقع به عنوان عضوی از ورزش دانشگاهی وارد این جریان تصمیم گیری شدم.

رئیس فدراسیون بدنسازی و پرورش اندام توضیح داد: در جلسه ای که در کمیته ملی المپیک داشتیم، صالحی امیری رئیس کمیته و پورابراهیمی رئیس فراکسیون اقتصاد مجلس محکم از این موضع دفاع کردند و گفتند که این مطالبه کشور ما است. از طرف دیگر دفتر روابط بین الملل و معاونت قهرمانی چندین تماس قرار کردند و این مسائل تاثیر بسیار زیادی داشت.

نصیرزاده گفت: در ابلاغ فدراسیون دنیای از من خواسته بودند کوشش کنم این رشته وارد بازی های فیزو گردد. با این حال اول باید مسابقات در 3 قاره و سپس مسابقات قهرمانی دانشجویان دنیا برگزار گردد و بعد از آن باید کوشش کنیم که این رشته وارد بازی های دانشجویی یا همان یونیورسیاد گردد.

وی مطرح نمود: از سلطانی فر، صالحی امیری، علی نژاد و طهماسبی مدیرکل دفتر روابط بین المللی وزارت ورزش که یک ماه درگیر این موضوع بودند، بابت حمایت هایشان تشکر می کنم. شناخت رئیس IFBB از من از قبل و این شناخت خیلی موثر بود. حمایت های داخلی نیز تاثیر زیادی داشت، چون فدراسیون دنیای به دنبال این است که کمیته ملی المپیک کشورها از این رشته حمایت کند. در واقع بیشترین یاری را صالحی امیری کرد و نهایتاً این موضوع در جلسه ویدئو کنفرانسی که داشتیم، قطعی شد.

نصیرزاده در پاسخ به این سوال که آیا انتخابش به عنوان عضو هیئت اجرایی فدراسیون دنیای به واسطه ریاستش در فدراسیون ایران انجام شده است یا خیر به خبرنگاران گفت: پست من براساس موقعیتم نیست. به عنوان کسی که شناخت خوبی از ورزش دانشجویی و دانشگاهی دارد، وارد هیئت اجرایی شدم. در واقع براساس جایگاه حقیقی ام پست گرفتم، نه جایگاه حقوقی؛ البته موقعیتم به عنوان رئیس فدراسیون در کسب این کرسی خیلی موثر بود، اما اتفاقات دیگری همچون حمایت کمیته المپیک، وزارت ورزش و مجلس هم رخ داد.

وی یادآور شد: وقتی توانایی مرا در حوزه دانشجویی دیدند و با توجه به نیازی که برای برگزاری مسابقات دانشجویان دنیا داشتند، این پست را دادند. برای این اعطای این پست به من، از هیئت اجرایی فدراسیون دنیای هم رای گیری شد. ابتدا از سوی سانتونخا پیشنهاد شدم و با رای هیئت اجرایی به عنوان بالاترین مرجع تصمیم گیری این پست را در اختیار گرفتم. همچنین قرار است در مجمع سالیانه هم از اعضای مجمع رای بگیرند. نامه انتصاب من هم که برای کمیته ملی المپیک ارسال شده است. در یک ماه روزی چند بار با مسئولان فدراسیون دنیای در ارتباط بودم و کوشش زیادی برای گرفتم این پست کردم و گفتم حق فدراسیون ایران این است که یک عضو موثر در هیئت اجرایی داشته باشد.

bestcanadatours.com: مجری سفرهای کانادا و آمریکا | مجری مستقیم کانادا و آمریکا، کارگزار سفر به کانادا و آمریکا

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 9 شهریور 1400 بروزرسانی: 9 شهریور 1400 گردآورنده: mahsanblog.ir شناسه مطلب: 76520

به "نصیرزاده: پست بین المللی من براساس صندلی حقیقی ام است، نه حقوقی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نصیرزاده: پست بین المللی من براساس صندلی حقیقی ام است، نه حقوقی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید