هشدار به سلبریتی های جنجالی

به گزارش مهسان بلاگ، سلبریتی ها و افراد از اظهارات غیرمسؤولانه و جنجالی در ارتباط با پرونده جنایت هولناک اکباتان در فضای مجازی خودداری نمایند.

هشدار به سلبریتی های جنجالی

به گزارش گروه حوادث خبرنگاران، بابک خرمدین 47 ساله، کارگردان سینمای ایران شامگاه بیست و پنجم اردیبهشت سال جاری از سوی والدین سالخورده اش به قتل رسید و جسد مثله شده اش در محله اکباتان پیدا شد.

با دستگیری والدین سالخورده او و اعتراف های شان معلوم شد آنها داماد و دختر خانواده را هم در این سال ها با مسموم کردن و زدن ضربه های چاقو و مثله کردن اجساد به شیوه قتل بابک مرتکب شده اند.

در جریان تحقیقات جدید از مرد سالخورده که عامل جنایت بود او مدعی شد شوهر اول دخترش آرزو فرد خوبی بوده و آنها چند سال با هم زندگی کردند اما یکدفعه با هم به اختلاف خورده و جدا شدند اگر جدا نمی شدند، می توانستند زندگی خوبی با هم داشته باشند.

با افشای این سه جنایت، دختر و پسر دیگر این خانواده هم به پلیس آگاهی تهران احضار شدند و در جریان تحقیقات گفتند بعد از قتل برادرشان، بابک و اعتراف والدین شان متوجه قتل خواهر و داماد خانواده شده اند.

دختر عاملان جنایت که هنوز مرگ دو عضو خانواده اش را باور ندارد، در جریان تحقیقات پلیسی گفت: اصلا از قتل هایی که والدینم انجام دادند، خبری نداشتم. برادرم بابک رفتار خوبی با پدر و مادرم نداشت و فردی عصبی بود. همواره آنها را اذیت می کرد. بارها مادرم در این باره با من صحبت نموده بود. والدین من کمی عصبی بودند و این در خانواده ما ارثی است. اما این عصبانیت به گونه ای نبود که دست به این قتل ها بزنند. هنوز باورم نمی گردد آنها قاتل اند. افرادی که اظهار نظرهای نادرست می نمایند به فکر آبروی

دیگران نیستند.

وی افزود:خواهش می کنم با آبروی ما بازی نکنید. خواهرم اصلا به من نگفته بود پدرمان او را مورد آزار و اذیت قرار داده است. بعید می دانم این موضوع صحت داشته باشد. رابطه خانوادگی ما خوب بود و مسئله ای نداشتیم. پدرم حتی سه سال قبل به من گفت آرزو رفته شیراز و آنجا ازدواج نموده، بیشتر که پیگیر شدم می گفت او به ترکیه رفته است. خیلی نگران او بودم. نبودنش عجیب بود و می ترسیدم در ترکیه بلایی سر او آمده باشد بنابراین چند ماه قبل تصمیم گرفتم به اداره پلیس بروم و ناپدیدشدن او را گزارش دهم. وقتی والدینم بازداشت شدند و اعتراف کردند آرزو را کشته اند، باورم نشد.

اظهارنظرهای عجیب وغریب

از اظهارنظرهای عجیب وغریب و ادعای افراد در فضای مجازی درباره خانواده شان اطلاع آنچنانی ندارند و از مردم و چهره های مشهور می خواهند از جنجال آفرینی پرهیز نمایند تا پفراینده روال قانونی خود را در پیش بگیرد. همچنین هنوز خانواده داماد کشته شده به مرجع قضایی برای شکایت مراجعه ننموده اند.علاوه بر آن بعد از خاتمه تحقیقات پفراینده عاملان جنایت صحنه سه قتل را بازسازی خواهندکرد.

بعدازاین جنایت هولناک خانوادگی در محله اکباتان بود که خانمی در فضای مجازی با گفته هایش جنجال به پا کرد و مدعی شد از دوستان آرزو، دختر کشته شده است و از او شنیده بوده که پدرش وی را در هشت سالگی مورد تجاوز قرار داده است اما او برای صحت گفته هایی که منتشر نموده بود هیچ گونه اسناد و مدارکی برای آنالیز موضوع در اختیار پلیس و مسؤولان قضایی قرار نداد و فقط یک اظهارنظر غیرمسؤولانه کرد.

بعدازاو لیلا اوتادی، بازیگر سرشناس کشورمان در استوری اینستاگرامی اش درباره این جنایت ادعاهای عجیب و جنجالی اظهار داشت.

او در استوری اش نوشت: پدر با همکاری مادر به دختر تجاوز می کرد و خبرها حاکی است دعوای شب قبل از مرگ بابک نیز بر سر تعرض پدر به یکی از دانشجویان دختر مراجعه نماینده به خانه آنها بوده و جالب که پدر دم از فساد اخلاقی بچه هایش می زند.

این بازیگر جنجالی هم هیچ گونه سند و مدرکی درباره گفته هایش منتشر نکرد و آن را در اختیار پلیس و دادسرای جنایی تهران قرار نداد و گفته هایش فقط یک اظهارنظر جنجالی بود.

آناهیتا همتی، بازیگر مشهور دیگری بود که با انتشار متنی گفت، جامعه ایرانی باید بیشتر به سلامت روان خود توجه کند. اگر این پدر و مادر 20سال پیش از ارتکاب جنایت ها به روان درمانگر مراجعه نموده بودند، شاید امروز این سه انسان کشته شده، زنده بودند.

او خودش از ساکنان محله شهرک اکباتان است و اعلام نموده بود، اهالی محل زندگی شان متأثر از حادثه اتفاق افتاده است و هم به ساکنان آنجا می گوید مراقب خودشان باشند تا اتفاقی برایشان رخ ندهد. کرونا باعث شده مردم یک سال در خانه بمانند و سبب گردد درگیری های خانوادگی، خشونت خانگی و طلاق افزایش یاید. ایرانی ها کمتر نزد روانپزشک می فرایند. شاید اگر والدین خانواده 20سال قبل نزد روانپزشک می رفتند، اکنون قاتل نمی شدند. پدر خانواده مبارز جبهه های جنگ بوده و آسیب دیده از جنگ. هرجا رفته از شیمیایی شدنش در جبهه های جنگ گفته، باید بدانیم عزیزانی که به جبهه های جنگ رفته اند همه مثل پدر بابک خرمدین، رفتار مجرمانه ندارند. اما اظهاراتی که در فضای مجازی منتشرشده از سوی بازپرس جنایی موردآنالیز قرار می گیرد.

برخورد با گفته های غیرمسؤولانه

محمدجواد شفیعی، بازپرس شعبه پنجم دادسرای جنایی تهران درباره آخرین فرایند تحقیقات این پفراینده به جام جم گفت: متهمان پفراینده که والدین مقتولان هستند هنوز در بازداشت به سر می برند، تحقیقات از آنها در پلیس آگاهی ادامه دارد و بعد از خاتمه تحقیقات اطلاع رسانی لازم از سوی مرجع قضایی انجام می گیرد. شاهد هستیم که بعضی افراد و حتی بازیگران اظهارنظرهای شخصی و غیرمسؤولانه ای را در فضای مجازی منتشر می نمایند بی آن که اسناد و مدارکی ارائه نمایند، موضوعاتی را به مقتولان و عاملان جنایت نسبت می دهند که هنوز برای دستگاه قضا به اثبات نرسیده و حتی تصاویری را در فضای مجازی منتشر می نمایند که مورد تایید در ارتباط با این پفراینده نیست.

وی افزود: مردم و هنرمندان از برآورد ها و گفته های غیرمسؤولانه در ارتباط با این پفراینده خودداری نمایند، چراکه مرجع قضایی با آنها به دلیل اظهارنظرهای غیرمسؤولانه برخورد قانونی خواهدکرد. اگر فرد یا افرادی در ارتباط با این پفراینده اطلاعاتی دارند مربوط به مقتولان یا عامل جنایت وهمدستش، باید به مرجع قضایی یا پلیس اطلاع دهند تا اطلاعات محرمانه آنها موردآنالیز قرار گیرد و صحت و رد موضوع معین گردد و پفراینده به نتایج مناسب برسد، نه این که بدون آنالیز موضوع، آن را در فضای مجازی منتشرنمایند و به آبروی خانواده ها آسیب برسانند.

این گزارش حاکی است، ساکنان شهرک اکباتان به نیت بابک خرمدین، قربانی این پفراینده دو ویلچر برای دو کودک معلول که یکی تهرانی و دیگری ساکن سیستان و بلوچستان است، تهیه و به زودی تحویلشان می دهند و این اقدام آنها به نشانه دوستی با یکدیگر و مقابله با خشونت است. علاوه بر آن ساکنان شهرک اکباتان با همکاری شهرداری منطقه 5 تهران در محل کشف اعضای بدن بابک، یک نهال کاشتند.

گروه حوادث روزنامه خبرنگاران

bestcanadatours.com: مجری سفرهای کانادا و آمریکا | مجری مستقیم کانادا و آمریکا، کارگزار سفر به کانادا و آمریکا

منبع: جام جم آنلاین
انتشار: 9 شهریور 1400 بروزرسانی: 9 شهریور 1400 گردآورنده: mahsanblog.ir شناسه مطلب: 86560

به "هشدار به سلبریتی های جنجالی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "هشدار به سلبریتی های جنجالی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید