هماهنگی فرکانسی میان ایران و افغانستان انجام شد

به گزارش مهسان بلاگ، به گزارش خبرنگاران به نقل از رگولاتوری، در این نشست حسین فلاح جوشقانی رئیس سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیوئی و عمر منصور انصاری رئیس رگولاتوری افغانستان (آترا) حضور داشتند.

هماهنگی فرکانسی میان ایران و افغانستان انجام شد

این نشست به منظور بررسی گزارشهای ارسالی درباره دریافت سیگنال های اپراتورهای تلفن همراه ایران و افغانستان در نقاط مشترک مرزی و انجام هماهنگی های فرکانسی با حضور معاون و مدیران امور رادیوئی، مدیرکل دفتر سازمان های تخصصی بین المللی رگولاتوری و نمایندگان شرکت های مخابراتی افغانستان برگزار شد.

در پی این نشست رگولاتوری ایران به منظور تقویت و توسعه همکاری ها در جهت حفظ منافع مشترک و تاکید وزرای ارتباطات ایران و افغانستان مبنی بر امضای تفاهم نامه در زمینه تائید نمونه و تدوین استاندارد و همکاری بین آزمایشگاهی در حوزه ICT ، پیش نویس توافق مرزی و همکاری در حوزه تائید نمونه را برای رگولاتوری افغانستان تدوین و ارسال کرد.

تعیین باندهای فرکانسی مورد استفاده شبکه های موبایل در ایران، تقسیم کد برای نسل سوم شبکه های تلفن همراه، محدودیت های سرریز سیگنال روی مرز دو کشور تا فاصله دو کیلومتری برای شبکه های موبایل، پیشگیری از فروش تجهیزات مخابراتی غیرمجاز و رعایت حق مالکیت سرزمینی از موضوعاتی است که در این پیش نویس پیش بینی شده است.

در این نشست مقرر شد پس از مطالعه و اعلام نظر پیش نویس تدوین شده از سوی رگولاتوری افغانستان و تشکیل کارگروه کارشناسی، توافقنامه همکاری میان رگولاتوری های ایران و افغانستان منعقد شود.

bestcanadatours.com: مجری سفرهای کانادا و آمریکا | مجری مستقیم کانادا و آمریکا، کارگزار سفر به کانادا و آمریکا

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 9 شهریور 1400 بروزرسانی: 9 شهریور 1400 گردآورنده: mahsanblog.ir شناسه مطلب: 59648

به "هماهنگی فرکانسی میان ایران و افغانستان انجام شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "هماهنگی فرکانسی میان ایران و افغانستان انجام شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید