همایش ملی پاکسازی تفرجگاه ها در جنگل فندقلو برگزار گشت

به گزارش مهسان بلاگ، به گزارش خبرنگاران، این همایش که سال 92 در جاده چالوس و سال 93 در پارک ملی گلستان برگزار شده بود، امسال با مشارکت سمن های محیط زیست کشور در جنگل فندقلوی نمین برگزار شد.

همایش ملی پاکسازی تفرجگاه ها در جنگل فندقلو برگزار گشت

در این همایش فعالان سمن های استان های قم، تهران، البرز، مازندران و اردبیل گردهم آمدند و با جمع آوری زباله های انسانی جنگل فندقلو خواستار توجه عموم مردم و گردشگران به صیانت از طبیعت شدند.

مدیر کل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری اردبیل در جمع خبرنگاران اصلاح مسائل زیست محیطی را مستلزم طی فرآیند دانست و تاکید کرد: اینکه با جمع آوری زباله در یک روز این فرآیند را کامل شده بدانیم صحیح نیست و لازم است به صورت ریشه ای نسبت به حل مسائل اقدام کرد.

شفیع شفیعی با بیان اینکه در حوزه خاک شرایط استان اردبیل مطلوب بوده و به دلیل اینکه این استان کشاورزی است، بهره برداری مطلوب صورت می گیرد، ادامه داد: در مقابل در مورد پسماند و آب با مشکل روبرو هستیم.

وی تاکید کرد: هر چند بحران آن هنوز تاثیر محسوس در زندگی روزمره مردم به ویژه مردم ساکن در شهر ندارد اما کمبود منابع آبی و کاهش سطح سفره های زیر زمینی توجه به مسائل این حوزه را جدی ساخته است.

مدیر کل امور اجتماعی و فرهنگی استاندار با تاکید به اینکه بخش عمده آب به مصرف کشاورزی می رسد، ادامه داد: برای تداوم فعالیت های کشاورزی باید منابع آبی به شکل بهینه مدیریت شوند.

به گفته شفیعی در بخش پسماند نیز در چند شهر از جمله اردبیل، مشگین شهر و نیر با مشکل روبرو ایم و به دلیل نبود کارخانه تبدیل پسماند به فرآورده های قابل مصرف متاسفانه با مشکل روبرو شدیم.

وی با بیان اینکه سرمایه گذار بخش خصوصی به منظور راه اندازی کارخانه پسماند اعلام آمادگی کرده است، متذکر شد: در صورت راه اندازی علاوه بر ساماندهی زباله های شهری و روستایی زباله های استان های دیگر نیز می تواند ماده اولیه این کارخانه باشد.

مدیر کل امور اجتماعی و فرهنگی استاندار بخشی از مسائل پسماند را مربوط به زباله های عفونی دانست و تاکید کرد: زباله های عفونی مطب های خصوصی به شکل مطلوب جمع آوری نمی شود.

وی شرح داد: برای جمع آوری مطب باید با بیمارستان ها عقد قرارداد کند که خود بیمارستان ها نیز با محدودیت ظرفیت روبرو هستند و معین نیست بخشی از این زباله ها چه سرنوشتی پیدا می کند.

شفیعی با بیان اینکه یکی از پزشکان اردبیلی برای سرمایه گذاری در راستای ساماندهی زباله های عفونی اعلام آمادگی کرده است، ابراز امیدواری کرد با این طرح بخشی از مسائل موجود رفع شود.

در عین حال مسئول موسسه کوهستان سبز نیز با بیان اینکه همایش پاکسازی تفرجگاه ها با هدف ایجاد حساسیت مردم و مسئولان به مدت سه سال است برگزار می شود، افزود: در این همایش ما به دنبال انتقال یک پیام هستیم و آن اینکه حفاظت از محیط زیست یک شعار نیست و به عمل احتیاج دارد.

حسین عبیری گلپایگانی با بیان اینکه فعالان زیست محیطی اعتقادی به سطل زباله در طبیعت ندارند، ادامه داد: اعتقاد ما بر این است که زباله باید از طبیعت خارج شود و بر همین اساس برنامه های پاکسازی با هدف انتقال این پیام اجرا می شود.

این همایش با اهدای لوح به مدیران و فعالان زیست محیطی به تعداد 13 نفر با امضای مه لقا ملاح پانوی فعال در عرصه محیط زیست کشور برنامه های روز اول خود را انتها داد.

علاوه براینکه مهمانان سازمان محیط زیست کشور با وجود اعلام قبلی در این همایش حضور نیافتند، مدیران منابع طبیعی، محیط زیست و اداره ورزش و جوانان استان در حالی لوح تقدیر این همایش را دریافت کردند که در محل برگزاری آن حاضر نبودند.

قرار است این همایش در روز دوم جمعه 27 شهریور پاکسازی جاده اسالم- خلخال به میزبانی استان گیلان را عهده دار شود.

bestcanadatours.com: مجری سفرهای کانادا و آمریکا | مجری مستقیم کانادا و آمریکا، کارگزار سفر به کانادا و آمریکا

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 9 شهریور 1400 بروزرسانی: 9 شهریور 1400 گردآورنده: mahsanblog.ir شناسه مطلب: 35665

به "همایش ملی پاکسازی تفرجگاه ها در جنگل فندقلو برگزار گشت" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "همایش ملی پاکسازی تفرجگاه ها در جنگل فندقلو برگزار گشت"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید