واشنگتن : مایل به از سرگیری مذاکرات با کره شمالی هستیم

به گزارش مهسان بلاگ، نماینده ویژه آمریکا در امور کره شمالی که به سئول سفر نموده، خواهان از سرگیری مذاکرات با پیونگ یانگ شد.

واشنگتن : مایل به از سرگیری مذاکرات با کره شمالی هستیم

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، یک مقام ارشد دولت آمریکا چهارشنبه عصر به وقت تهران از آمادگی کشورش برای از سرگیری مذاکرات با کره شمالی اطلاع داد.

به نوشته وبگاه هیل استفان بیگان نماینده ویژه آمریکا در امور کره شمالی که امروز چهارشنبه وارد کره جنوبی شد گفت که واشگتن مشتاق از سرگیری مذاکرات با پیونگ یانگ است.

وی درباره برآورد ها در زمینه ملاقات خود با مقامات ارشد کره شمالی گفت: بگذارید به وضوح بگویم که ما درخواستی برای ملاقات با مقامات کره شمالی نکردیم. ملاقات هفته جاری مختص ملاقات با دوستان و متحدان نزدیک است.

وی همچنین یک دیپلمات ارشد کره شمالی که در مذاکرات گذشته با واشنگتن حضور داشت را با جان بولتون مشاور پیشین امنیت ملی کاخ سفید قیاس کرد و گفت، هر دو در یک سبک تفکر قدیمی باقی مانده و تنها بر موارد منفی و غیر ممکن تمرکز داشتند.

کره شمالی روز شنبه گفت هیچ برنامه فوری برای از سرگیری مذاکرات هسته ای با آمریکا ندارد مگر این که واشنگتن از سیاست های خصمانه خود در قبال پیونگ یانگ دست بکشد. این اظهارات از سوی معاون اول وزیر خارجه کره شمالی بعد از آن بیان شد که جان بولتون گفته بود شاید ترامپ پیش از انتخابات ریاست جمهوری آمریکا در ماه نوامبر ملاقاتی دیگر با کیم جونگ اون داشته باشد.

رئیس کره شمالی در حالی سال 2020 را شروع کرد که قول داد بازدارندگی هسته ای کشورش در مقابل تحریم ها و فشارهای گانگستری آمریکا را تقویت کند. کره شمالی پیش از این اعلام نموده بود دیگر به ترامپ اجازه نخواهد داد از این ملاقاتها به عنوان دستاورد سیاست خارجی خود بهره برداری کند. (جزئیات بیشتر)

bestcanadatours.com: مجری سفرهای کانادا و آمریکا | مجری مستقیم کانادا و آمریکا، کارگزار سفر به کانادا و آمریکا

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 9 شهریور 1400 بروزرسانی: 9 شهریور 1400 گردآورنده: mahsanblog.ir شناسه مطلب: 55063

به "واشنگتن : مایل به از سرگیری مذاکرات با کره شمالی هستیم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "واشنگتن : مایل به از سرگیری مذاکرات با کره شمالی هستیم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید