پایتخت زیر نظر آقای شهردار، در شب های تهران چه می گذرد؟

به گزارش مهسان بلاگ، شب گذشته تهران توسط عبدالرضا گلپایگانی که شهردار شب تهران بود اداره شد.

پایتخت زیر نظر آقای شهردار، در شب های تهران چه می گذرد؟

به گزارش خبرنگار شهری گروه اجتماعی خبرگزاری خبرنگاران، صورت آرام و خندان شهردار شب نوید یک شب نسبتاً آرام برای پایتخت را می داد، شامگاه 23 مرداد تهران عبدالرضا گلپایگانی معاون شهرسازی و معماری شهرداری را به عنوان شهردار شب به خود می دید، فردی که با سابقه مدیریت شهری، مانند دیگر مدیران شهری یک شب شهردار شب پایتخت شد.

مقصد اول باغ پرندگان

ساعت 20 پنجشنبه 23 مرداد معاون شهرسازی و معماری شهرداری تهران فعالیت شهردار شب را با بازدید میدانی از منطقه 4 آغاز کرد؛ شهردار شب در اولین مقصد خود، از باغ پرندگان تهران که در شمال شرق تهران واقع شده است بازدید کرد تا در جریان فرایند عملکرد باغ پرندگان قرار گیرد، در این بازدید که محمد محمددوست شهردار منطقه چهار تهران نیز شهردار شب را همراهی می کرد در مورد باغ پرندگان تهران اظهار کرد: باغ پرندگان تهران با وسعتی حدود 23 هکتار، فضای مناسبی را برای نگهداری انواع پرندگان ایجاد کرده است. هم اکنون بیش از 6500 پرنده از 55 گونه متفاوت در اینجا نگهداری می شوند، در بخش نخست این مجموعه تلاش شده پرندگانی به نمایش درآیند که سازگاری بیشتری با محیط فعلی دارند.

وی افزود: یکی از ویژگی های منحصربه فرد باغ پرندگان تهران، رها بودن پرندگان در محیط است، به این معنا که حدود 90 درصد از پرنده های این مجموعه در فضای کاملاً روباز و در محیط بدون قفس نگهداری می شوند، بسکمک از پرندگان در همان روزهای اول با محیط جدید زندگی شان اخت شده و حتی تخم هم گذاشته اند.

شهردار منطقه چهار در ادامه با اشاره به کاهش بازدیدها از باغ پرندگان به دلیل شیوع ویروس کرونا گفت: با توجه به شیوع ویروس کرونا در کشور، ما نیز مجبور شدیم به دلیل رعایت پروتکل های بهداشتی در مقطعی مانع ورود مردم به این باغ شویم؛ البته اقدامات خوبی در دستور کار منطقه واقع شده است مانند احداث کلینیک حیوانات در باغ پرندگان که امیدواریم به زودی به انتها برسد.

در ادامه عبدالرضا گلپایگانی با اشاره به ظرفیت بالای باغ پرندگان در جذب شهفرایندان به طبیعت گفت: مهم ترین اولویتی که باید در دستور کار شهرداری منطقه چهار قرار گیرد حفظ و توسعه فضای سبز در این منطقه است؛ منطقه 4 با توجه به وسعت سرانه فضای سبزی که در اختیار دارد حدود 10 درصد فضای سبز تهران را تشکیل می دهد که باید موردتوجه شهرداری باشد.

لزوم رسیدگی به محله خاک سفید

ساعت 23 شب شهردار در ادامه گشت شبانه در منطقه 4 به منطقه خاک سفید سرکشی کرد تا از وضع آنجا باخبر شود، شهردار منطقه 4 نیز با اشاره به اهمیت رسیدگی به بافت فرسوده در منطقه خاک سفید و ضرورت ساماندهی ساخت وسازها در این منطقه گفت:مشکل خاک سفید اساسی است و نیاز به مداخله در سطح ملی دارد و از شهردار شب درخواست کرد تا توجه ویژه ای به خاک سفید داشته باشد.

گلپایگانی در ادامه بازدید از منطقه خاک سفید ضمن مصاحبهیی صمیمانه با شهردار ناحیه منطقه با اشاره به لزوم استفاده از ظرفیت مردم برای ساخت محله بهتر گفت: مردم باید در مورد پروژه ها نظر بدهند و مردم بگویند که چه چیز هایی در محله نیاز دارند و اولویت ها را معین کنند، سامانه 137 می تواند در این زمینه به ما کمک کند؛ همچنین مشارکت مردم بسیار به شهرداری کمک می کند تا طرح ها به خوبی جلو برود؛ شهردار شب درخواست کرد دفتر توسعه محله ای خاک سفید در زمینه طرح های نو و ایده های جدید فعال تر باشد و این موضوع را در اولویت خود قرار دهد.

محله های تو در تو

در ادامه بازدید از منطقه 4 شهردار شب به محله شمیران نو سرکشی کرد تا از مسائل این محله نیز باخبر شود، کوچه های باریک و تنگ این محله حاکی از مشکل اساسی بافت شهری در این منطقه داشت، شهردار منطقه 4 مهم ترین مشکل محله شمیران نو را بافت فرسوده و عدم مشارکت لازم از سوی مردم برای بهتر شدن شرایط محله دانست؛ همچنین در مورد شرایط سند املاک در این منطقه اظهار کرد: مهم ترین مسئله ای که در این منطقه وجود دارد قولنامه ای بودن این املاک است؛ ما نیز بارها برای رسیدن به یک توافق جامع با اهالی محل اقدام کردیم اما متأسفانه همکاری های لازم صورت نمی گیرد.

منطقه یک تهران

شهردار شب در ادامه بازدید شبانه منطقه یک تهران را به عنوان دومین مقصد خود انتخاب کرد، در این بازدید به محله گلاب دره سر زد که مدیران شهری در منطقه یک تهران اساسی ترین مشکل این منطقه را ساخت وساز بی رویه دوره های گذشته در حریم فضای سبز این منطقه دانستند، گلپایگانی ضمن بازدید کامل از این محله از مدیریت شهری منطقه یک، درخواست رسیدگی هرچه سریع تر به این محله را داشت؛ همچنین گلپایگانی در ادامه بازدید خود به محله تپه آبک منطقه یک تهران سر زد که مهم ترین مشکل این محله را ساخت وساز غیراصولی، کوچه های تنگ و باریک که ازنظر ایمنی بسیار خطرناک هستند برشمرد.

گلپایگانی ساعت 4 بامداد جمعه 24 مرداد با حضور در شهرداری منطقه سه و در قرار دریافت فرایند جاری بازدید خود را به انتها رساند.

باید برای محلات برنامه ریزی دقیق داشته باشیم

عبدالرضا گلپایگانی در مصاحبه با خبرنگار شهری گروه اجتماعی خبرگزاری خبرنگاران در مورد بازدید شبانه خود از مناطق مختلف تهران اظهار کرد: تهران همان طور که در روز مسائل خاص خودش را دارد در شب نیز به همان اندازه ممکن است مسائلی داشته باشد که این موضوع نیاز دارد تا شهردار شب دقت لازم را داشته باشد.

وی افزود: طی بازدیدی که از مناطق مختلف تهران داشتم مهم ترین هدف خود را در زمینه شناسایی محله های ناکارآمد شهری در مناطق شمال و شمال شرق تهران قرار دادم.

شهردار شب گفت: دفاتر نوسازی در 60 دفتر مستقر هستند و 180 محله تهران را دربر میگیرند و کارشان شناخت دقیق میدانی مسائل و مسائل محلات است تا به کمک شهرداری بیایند، همچنین تصمیم گرفتم که شخصاً از محلات مختلف بازدید داشته باشم تا در جریان محله های ناکارآمد قرار بگیرم.

گلپایگانی گفت: حتماً برای محله خاک سفید، شمیران نو در منطقه 4 و محله گلاب دره در منطقه 1 برنامه ریزی های دقیق صورت گیرد؛ همچنین عدم رسیدگی به مسائل این مناطق به صلاح شهر تهران نیست.

وی گفت: متأسفانه محله خاک سفید با ناهنجاری هایی که دارد می تواند باعث ایجاد مسائل شود و لازم است شهرداری تهران به کمک سایر دستگاه ها و نهادها در زمینه فقرزدایی و مقابله با ناهنجاری ها ورود کند البته اقداماتی در حال انجام است اما باید گسترده تر شود.

4148

bestcanadatours.com: مجری سفرهای کانادا و آمریکا | مجری مستقیم کانادا و آمریکا، کارگزار سفر به کانادا و آمریکا

منبع: خبرگزاری دانشگاه آزاد آنا
انتشار: 9 شهریور 1400 بروزرسانی: 9 شهریور 1400 گردآورنده: mahsanblog.ir شناسه مطلب: 62036

به "پایتخت زیر نظر آقای شهردار، در شب های تهران چه می گذرد؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پایتخت زیر نظر آقای شهردار، در شب های تهران چه می گذرد؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید