پرسپولیس &ndash دایی، فراتر از یک بدهی ساده

به گزارش مهسان بلاگ، در فاصله یک هفته مانده به حذف از لیگ قهرمانان، پرسپولیس دنبال توافق با دایی است اما بعید به نظر می رسد که او با چیزی غیر از پول راضی گردد.

پرسپولیس &ndash دایی، فراتر از یک بدهی ساده

به گزارش خبرنگاران ، مهم، چگونگی تسویه حساب و یا توافق است وگرنه حالا دیگر همه می دانند که بدهی باشگاه پرسپولیس به علی دایی چطور به سه و نیم میلیارد تومان رسیده. او در دوره مدیریت رویانیان با پرسپولیس قرارداد سه ساله بست و در سال دوم قراردادش در حالی که سیاسی مدیریت باشگاه را به عهده داشت، برکنار شد، البته با یک حکم شفاهی.

قرارداد سال اول دایی یک میلیارد و 700میلیون تومان قیمت داشت. سال دوم دو میلیارد و 100 میلیون و سال سوم هم 2 میلیارد و پانصد میلیون که چند روز بعد از اخراج، علی دایی در دیداری پنهانی، از مدیرعامل وقت باشگاه چک گرفت. هفت فقره چک بابت دو میلیارد و پانصد میلیون تومان. قرارشان این بود که در ازای این چک ها و همینطور پرداخت مالیات 112 میلیون تومانی، علی دایی قرارداد سال سومش را به پرسپولیس ببخشد اما یکی از چک ها پاس نشد و مالیات را هم باشگاه نداد تا دایی ممنوع الخروج و یکی از ماشین هایش هم توقیف گردد.

جرقه دعواها همین جا زده شد و علی دایی به تلافی مالیاتی که باشگاه پرداختش را پشت گوش انداخته بود، از پرسپولیس شکایت و غیر از آن مالیات، پول سال سوم قراردادش را هم طلب کرد که جمعا می گردد سه و نیم میلیارد تومان. او حتی از کمیته انضباطی فدراسیون علیه پرسپولیس حکم گرفت که این حکم را استیناف هم تایید کرد اما باشگاه هنوز بدهی اش را پرداخت ننموده و گویا نامه هایی که او و وکلایش در زمان مدیریت طاهری به باشگاه پرسپولیس می فرستادند، اصلا در دبیرخانه این باشگاه ثبت نگردیده است.

با این حال حمیدرضا گرشاسبی وقتی سرپرستی باشگاه پرسپولیس را به عهده گرفت، پیش از هر چیز رفت سراغ پرونده های مالی و اتفاقا چند جلسه هم با علی دایی و نماینده و وکیلش برگزار و حتی با آنها توافق کرد اما توافقاتی بی حاصل چرا که مطالبات او هنوز پرداخت نگردیده است. حالا باز خوب است که ای اف سی مهلت ارسال مدارک باشگاه ها را یک هفته تمدید کرد وگرنه پرسپولیس دو روز پیش از لیگ قهرمانان حذف می شد.

الان هم از آن بدهی 4 میلیارد و 650 میلیونی که می تواند حذف پرسپولیس از لیگ قهرمانان را رقم بزند، سه و نیم میلیارد سهم علی دایی است که دیگر هیچ وعده ای را نمی پذیرد و فقط با پرداخت پول است که می توان از او رضایت گرفت. پرسپولیس فقط تا آخر همین هفته برای تسویه حساب با طلبکارانش و یا توافق با آنها فرصت دارد و قرار را گذاشته بر مذاکره اما اتفاقاتی که در این چند روز اتفاق افتاده و حرف هایی که زده گردیده، متعجب مان می نماید.

عده ای پشت علی دایی سنگر گرفته و او را به تنبیه پرسپولیس ترغیب می نمایند و عده ای دیگر معترضانه مقابل او ایستاده اند که چرا پولِ کار ننموده (سال سوم قراردادش) را از پرسپولیس می خواهد. لجبازی خود دایی و بی پولی باشگاه پرسپولیس را هم بگذارید کنار این دو مورد تا متوجه شوید که دعوای آنها چیزی فراتر از یک بدهی ساده است.

با این حال باشگاه برای توافق کوشش می نماید اما این طور که از حرف های وکیل دایی برمی آید، بعید است او به توافق بدون پرداخت پول رضایت بدهد: ما قبل از اینکه هر اقدامی سراغ باشگاه پرسپولیس رفتیم اما متأسفانه فقط امروز و فردا کردند. ما حتی بالای پانزده نامه با امضای آقای دایی و من به عنوان وکیل او به باشگاه ارسال کردیم اما توجهی به این نامه ها نشد و به تعهدشان برای پرداخت مالیات آقای دایی هم عمل نکردند. ما حتی در جلسه رسیدگی حاضر شدیم بخش عمده ای از مطالبات ایشان را ببخشیم اما آقایان باز هم به تعهداتشان عمل نکردند و حالا که همه راه ها به روی آنها بسته گردیده، مدعی توافق با دایی گردیده اند تا دل طرفداران را بدست بیاورند. در حالی که باشگاه پرسپولیس هیچ توافقی با موکل من انجام نداده و الان هم ما فقط حرف قانون را می پذیریم.

وکیل دایی یک خبر بد دیگر هم برای پرسپولیس دارد: مبلغ جزئی پرداخت گردیده اما کمیته استیناف هزینه ای در حدود بیش از 2 میلیارد و 500 میلیون تومان این باشگاه را ملزم به پرداخت نموده که البته 12 میلیون تومان حق شکایت و مبلغ مالیات آقای دایی هم در آن باید لحاظ گردد.

2 - 670

bestcanadatours.com: مجری سفرهای کانادا و آمریکا | مجری مستقیم کانادا و آمریکا، کارگزار سفر به کانادا و آمریکا

منبع: ایران ورزشی
انتشار: 9 شهریور 1400 بروزرسانی: 9 شهریور 1400 گردآورنده: mahsanblog.ir شناسه مطلب: 975

به "پرسپولیس &ndash دایی، فراتر از یک بدهی ساده" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پرسپولیس &ndash دایی، فراتر از یک بدهی ساده"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید