چهار ساحل تفریحی کیش که نباید از دست بدهید

به گزارش مهسان بلاگ، کیش سرزمین غروب های دل انگیز و ساحل های مرجانی است و کیش بروها می گویند محال است آدم کیش برود و حوصله اش سر برود. در کیش می توانی کلی پاساژگردی کنی و وقتی خسته شدی خودت را به ساحل کیش و دریای شفافش بسپاری. می توانی به دیدن دلفین ها و لاک پشت هایش بروی و از دیدن آنها که فارغ شدی در ساحل بی انتهایش دوچرخه سواری کنی یا با کشتی بروی وسط آب و نفهمی که زمان چه طور می گذرد.

چهار ساحل تفریحی کیش که نباید از دست بدهید

کیش جزیره جاذبه ها هم هست و هرجایش را که نگاه کنید چیزهای زیادی برای عرضه به مهمانانش دارد و اگر کیش بروی و بدون دیدن هرکدام از آنها ترکش کنی خیالت را راحت کنیم سفرت را بی فایده گذراندی. یکی از جاذبه های دیدنی کیش پارکهای ساحلی اش است که هم می شود در آنها ماهیگیری کرد، هم به ورزش های آبی پرداخت و هم آلبوم های عکس را از زیبایی های دلفریبش پر کرد. با خبرنگاران تریپ همراه باشید:

پارک ساحلی میرمهنا؛ بزرگ ترین پارک تفریحی جزیره

بزرگترین پارک تفریحی جزیره، پارک تفریحی میرمهناست که در بلوار دریا قرار گرفته، یعنی یکی از بلوارهای اصلی کیش که بیشتر رستوران ها، مراکز خرید و هتلهای کیش هم در آن واقع شده و بلوار نسبتا شلوغی است. پارک ساحلی میرمهنا نزدیک محله عرب ها و بومیان جزیره است و بدین ترتیب زندگی ساده بومیان جزیره را هم می شود به دور از آن همه هیاهو و زرق و برق جزیره دید. این پارک را که از مسجد خاتم النبیا تا میدان جاسک کشیده شده به غروب های دلنشینش می شناسند. وجود اسکله ماهیگیری که در ساعت های خاصی از روز می شود در آن ماهی گرفت و تماشای لاک پشت هایی که در ساحل پارک میرمهنا آزادانه برای خود اینطرف و آنطرف می فرایند و پیاده روی در پارک و اسکله، زیبایی های پارک میرمهنا را دوچندان کرده است. به علاوه که می شود در بازار ماهی اش، ماهی های تازه صیدشده را که بالاوپایین می پرند دید، خرید خوبی هم کرد و همانجا و در زیر یکی از آلاچیق ها کباب کرد و بر بدن زد. پارک، اسکله تفریحی هم دارد که در طولش چهار ایستگاه برای سوار شدن قایق و چهار محل برای تماشای دریا درنظرگرفته شده که نورپردازی زیباییش را بیشتر کرده. بعضی شب ها، دراسکله یا رستوران های اطرافش موزیک زنده نیز برقرار است، هرچند این فقط مختص اینجا نیست و موزیک زنده را تقریبا در همه جزیره می شود پیدا کرد.

دیدنی ها و تفریح های اطراف پارک ساحلی میرمهنا کم نیستند. در نزدیکی میرمهنا، شهر زیرزمینی و شگفت انگیز کاریز قرار گرفته و بولینگ و مجموعه ورزشی مریم هم همان اطراف است. در اینجا هم مثل بقیه جزیره، خرید یکی از تفریحات ثابت است. بازار پارس خلیج، بازار صفین، بازار زیتون و بازار ونوس فاصله چندانی با پارک ساحلی ندارند و رستوران توتی فروتی و میرمهنا با منوهای متنوعشان هم در نزدیکی پارکند و بین مسافران کیش طرفدار زیاد دارند.

پارک ساحلی سیمرغ؛ پارکی با تفریحات متنوع

در محدوده بین جاده جهان و جاده دوچرخه سواری کیش یعنی در ضلع جنوب شرقی جزیره و در امتداد ساحل، پارک ساحلی سیمرغ قرار گرفته، جایی که کمربند دوچرخه سواری کیش است و تا چشم کار می کند آبی دریاست. با رفتن به پارک سیمرغ می شود با یک تیر دو نشان زد. خود پارک پر از جذابیت است و کسی تا حالا نشده برود و ناراضی برشود، به خصوص اگر با خانواده تان به کیش رفته باشید. فضای بزرگی برای بازی بچه ها در پارک درنظر گرفته شده و گذشته از آن زمین بدمینتون، پینگ پنگ، پیست اسکیت و راستا پیاده روی هم دارد و از اینها مهمتر، اولین و بزرگترین پارک دلفین ایران در مجاورتش قرار گرفته. در مجموعه دلفین این پارک که به آن دلفیناریوم می گویند، گونه های مختلفی از پستانداران دریایى مثل دلفین، شیر دریایى، گربه دریایى شمالى، گراز دریایى و پنگوئن که هر کدام حرکات نمایشی خاص خود را انجام می دهند، نگهداری می شود و شنیدن اسم پنگوئن خود کافی ست که سر از پانشناسیم و فرصت دیدنش را شاید برای یکبار در زندگی از دست ندهیم. از این گذشته، فضای سبز پارک دلفین پر از نخل، بنجامین، درخت انجیرمعابد، کاکتوس و اوکالیپتوس است که در اینجا گردهم آمده اند. بعد از دیدن بازیگوشی دلفین ها و پیاده روی در فضای سبز هم می شود به دیدار باغ پرندگان رفت، جایی که پرندگانی از آمریکای جنوبی تا استرالیا و شرق آسیا تا آفریقا یکجا جمع شده اند. در همجواری پارک ساحلی سیمرغ،که یکی از هتل های پنج ستاره کیش است واقع شده. برای صرف غذا هم می شود رستوران جمیل در انتهای جاده جهان و غذاهای دریایی اش را انتخاب کرد.

پارک ساحلی مرد ماهیگیر؛ نمادی از جزیره کیش

نمادهای کیش کم نیستند و جدا از کشتی یونانی، دلفین ها و لاک پشت ها و سواحل مرجانی، پارک ساحلی مرد ماهیگیر با مجسمه 12 متری از مردی که تورش را به سمت دریا گرفته است، دیدنی های کیش را دوچندان می کند. برای رفتن به پارک ساحلی مرد ماهیگیر باید به کرانه شرقی جزیره بروید. اینجا، جایی است که هرکس از گشت و گذار در جزیره خسته می شود به آن می آید تا در زیر درختان تنومندش آرام بگیرد. مجسمه مرد ماهیگیر 12 متر ارتفاع دارد و بعد از مجسمه صیاد مروارید بندرعباس، در جایگاه دوم بزرگترین مجسمه های فیگوراتیو ایران قرار گرفته، در مدت زمان سه ماه توسط چهار هنرمند در مشهد و در سه کارگاه ساخته شده است، مجسمه ای که ابهت و بزرگی اش چشم را خیره می کند. وجود دو آبنما و گیاهان بومی جزیره مثل هور ایرانی، کنار، لور، گز، کرت، بمبرلاری، نخل خرما زیبایی های پارک را نمودارتر می کند. ساحل پارک مرد ماهیگیر یکی از جاهای جزیره است که خیلی ها برای درست کردن مجسمه های شنی انتخابش می کنند. در طول ساحل راه می روید و مردم با جدیت تمام، شن های ساحل را به شکل های مختلف درمی آوردند و چی از این بهتر. به علاوه اینکه همین که غروب می شود با نورپردازی پارک، همه چیز دلفریب تر می شود.

پارک ساحلی مرجان؛ دیدنی ترین ساحل تفریحی کیش

آبی انتها ناپذیردریا، خورشید درخشان و سواحل مرجانی که تمامی ندارد، تصویرهای ماندگار جزیره کیش است و یکی از جاهایی که این تصویر پررنگ می شود و اوج می گیرد، پارک ساحلی مرجان است. سری به بازار مرجان می زنید، در آنجا خریدتان را می کنید و بعد راهی پارک مرجان می شوید، جایی که تماشای طلوع و غروب آفتاب از آن دیدنی تر است. تا دلتان بخواهد آلاچیق دارد و پیست دوچرخه سواری کیش هم از آن می گذرد و گذشته از اینها تفریح های آبی هم در آن برقرار است. از جت اسکی گرفته تا غواصی. ساحل صخره ای مرجان هم مثل سواحل دیگر جزیره پر از ماهی و آبزیان جزیره کیش است و جان می دهد برای تماشای صدف و حلزون، شقایق ها و عروس های دریایی، فقط باید مواظب خزه ها و مرجان ها بود. اطراف پارک هم پر است از چایخانه، رستوران و بوفه که به گفته مسافران کیش، غذاهای رستوران حافظیه و فودلند از بقیه اش دلچسب تر است. از جمله هتل داریوش، ونیز در نزدیکی این پارک ساحلی قرار گرفته اند.

bestcanadatours.com: مجری سفرهای کانادا و آمریکا | مجری مستقیم کانادا و آمریکا، کارگزار سفر به کانادا و آمریکا

منبع: اسنپ تریپ
انتشار: 9 شهریور 1400 بروزرسانی: 9 شهریور 1400 گردآورنده: mahsanblog.ir شناسه مطلب: 44777

به "چهار ساحل تفریحی کیش که نباید از دست بدهید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "چهار ساحل تفریحی کیش که نباید از دست بدهید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید