آشنایی با کامبوج

به گزارش مهسان بلاگ، هنگام سفر به کامبوج باید درباره موقعیت جغرافیایی این کشور، جاذبه های دیدنی، فرهنگ و آداب و رسوم مرم کامبوج، واحد پول کامبوج و نوع حکومتی که بر این کشور سلطه دارد آشنا باشید! بدون اطلاع از فرهنگ و آداب و رسوم مردم این سرزمین شاید در طول سفر نتوانید با آن ها ارتباط برقرار کنید و مایحتاجتان را تأمین کنید! زیرا ممکن است مردم کامبوج به زبان هایی سخن بگویند که شما نسب به آن ها هیچ دانشی ندارید! از سوی دیگر اگر اطلاعات بیشتری نسبت به موقعیت جغرافیایی و آب و هوای این کشور داشته باشید بهتر می توانید خودتان را با شرایط جوی حاکم بر کامبوج وفق دهید و لباس های مناسبی جهت سفر تفریحی تان در چمدان قرار دهید!

آشنایی با کامبوج

برای سفر به کامبوج می توانید بلیط هواپیما و هتل را از سایت خبرنگاران رزرو نمایید. اگر سفر به کامبوج را پیش رو دارید و هیچ اطلاعاتی درباره این کشور ندارید با وبلاک خبرنگاران همراه باشید تا آگاهی بیشتری درباره این منطقه به دست بیاورید!

موقعیت جغرافیایی کامبوج

هنگام سفر به کامبوج دانش اولیه درباره موقعیت جغرافیایی این کشور از ضروری ترین موارد است. کامبوج در حقیقت بخشی از شبه جزیره هند و چین محسوب می شود که در جنوب آسیای شرقی واقع شده است. نام این کشور از افسانه ای به نام کامبو گرفته شده است و تلفظی فرانسوی دارد. کامبوج با تایلند، لائوس و ویتنام هم مرز است و می توانید از طریق زمینی نیز به این کشورها سفر کنید.

شهر پنوم پن به عنوان پایتخت کشور کامبوج دارای جاذبه های گردشگری زیادی است و به خوبی می توان معماری شهرهای فرانسوی را در آن مشاهده کرد! هر چند این شهر زیبا که روزی به عنوان نگین آسیای شرقی شناخته می شده است در طول تاریخ دستخوش جنگ های بسیاری شده است! به گونه ای که می توانید آثار جنگ های متعدد را هنوز هم در این منطقه مشاهده کنید! حدود 75% از کشور کامبوج در ارتفاع 100 متری دریا واقع شده است و در منطقه جنوب غربی کامبوج می توانید رشته کوه کراوانه را مشاهده کنید. این کوه ها در امتداد ساحل کشیده می شوند و تا کشور ویتنام ادامه دارند!

آب و هوا کامبوج

باید زمانی که قصد سفر به کامبوج را دارید به این نکته توجه داشته باشید که آب و هوای این کشور استوایی و مرطوب است! بنابراین در برخی از ماه های سال مانند ماه های ژوئن تا نوامبر احتمال بارش باران سیل آسا و بدون وقفه در این منطقه وجود دارد! به گونه ای که در ارتفاعات میانگین بارش سالیانه به حدود 5000 میلی متر نیز می رسد!

فرهنگ و زبان کامبوج

در سفر به کامبوج باید بدانید که این کشور حدود 14.8 میلیون جمعیت دارد و بیشتر مردم این کشور پیرو فرقه مهایانه که یک شاخه از بودا است می باشند و دین بودایی دارند! هر چند اقلیت های دینی مختلفی مانند مسلمانان، مسیحیان و… را نیز می توانید در این کشور مشاهده کنید. مسلمانان بیشتر از اقلیت های چام و مالای هستند و گرایش دینی آن ها سنی های شافعی است. بر اساس آخرین سرشماری های انجام شده تعداد مسلمانان در این شهر به حدود 300 هزار نفر می رسد.

زبان رسمی کامبوج خِمِر است که به گونه خاصی نوشته و خوانده می شود و بیشتر مردم با این زبان سخن میگویند. هر چند ممکن است در اثر تغییرات و تحولات تاریخی زبان های رایج دیگر مانند انگلیسی یا فرانسوی را نیز در این کشور مشاهده کنید!

واحد پول و نوع حکومت کامبوج

کشور کامبوج صد سال در استعمار کشور فرانسه بوده است و بعد از جنگ های فراوان توانسته در سال 1935 استقلال خود را به دست بیاورد! هم اکنون حکومت این کشور را پادشاهی مشروطه تشکیل می دهد و پادشاهی بر عهده هون سن است؛ که با وجود 25 سال حکومت طولانی­ ترین پادشاهی را در مناطق جنوبی آسیای شرقی داشته است!

هنگام سفر به کامبوج اگر قصد داشته باشید در هتل اقامت کنید یا سری به بازارها بزنید و محصولات مورد نیازتان را خریداری کنید باید با نوع واحد پولی این کشور آشنایی کافی داشته باشید! واحد پول کامبوج ریـِل است، بنابراین هنگام سفر به این کشور باید این واحد پولی را به همراه داشته باشید!

نحوه رسیدن به کامبوج

جهت سفر به کامبوج می توانید از طریق رزرو بلیط هواپیما یک سفر هوایی سریع و با کیفیت را تجربه کنید! فرودگاه­ هایی که در شهرهای این کشور مانند پنوم پن یا سیم ریپ واقع شده اند می توانند مقصد نهایی سفر شما باشند! انتخاب فرودگاه مقصد بنا بر مکان هتلی که رزرو کرده اید تعیین می شود و می توانید از بین فرودگاه های متعدد گزینه مناسبی را انتخاب نمایید! حمل و نقل درون شهری در این کشور هزینه بسیار مناسبی دارد! بنا بر میزان هزینه ای که جهت رفت و آمد در نظر گرفته اید می توانید از وسایل حمل و نقل عمومی استفاده کنید یا یک اتومبیل کرایه نمایید!

اختلاف زمانی کامبوج با ایران

اختلاف زمانی این کشور با ایران نیز یکی از گزینه های مهم در هنگام سفر به کامبوج است! این کشور اختلاف زمانی برابر با 2 ساعت و نیم با ایران دارد! به عنوان مثال اگر در ایران ساعت 11 باشد ساعت در کامبوج 1:30 است! بنابراین هنگام سفر به این نکته توجه ویژه ای داشته باشید تا هنگام ورود به هتل و بازدید از جاذبه های این منطقه دچار مشکل نشوید!

اگر آب و هوای استوایی و مطلوب را می پسندید و به کشورهای جنوب آسیای شرقی علاقه ویژه ای دارید سفر به کامبوج می تواند یک گزینه مناسب هنگام تعطیلات باشد! این کشور تحت حکومت پادشاهی اداره می شود و 2:30 ساعت از نظر زمانی با ایران اختلاف دارد! مردم کامبوج دارای دین بودایی هستند و واحد پولی مخصوص به خودشان تحت عنوان ریـِل را دارند! قبل از این که سفرتان را شروع کنید بهتر است اطلاعات کلی درباره این کشور به دست بیاورید تا در طول سفر دچار مشکل نشوید!

bestcanadatours.com: مجری سفرهای کانادا و آمریکا | مجری مستقیم کانادا و آمریکا، کارگزار سفر به کانادا و آمریکا

منبع: سفرمی
انتشار: 9 شهریور 1400 بروزرسانی: 9 شهریور 1400 گردآورنده: mahsanblog.ir شناسه مطلب: 41193

به "آشنایی با کامبوج" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آشنایی با کامبوج"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید