کتابخانه آثار موراکامی ایجاد می گردد

به گزارش مهسان بلاگ، هاروکی موراکامی نویسنده مطرح ژاپنی خاطرنشان کرد تمامی نسخه های اصلی رمان ها و دست نوشته های خود را برای ایجاد یک کتابخانه به دانشگاه دوران تحصیل خود اهدا می نماید.

کتابخانه آثار موراکامی ایجاد می گردد

به گزارش خبرنگاران به نقل ژاپن تایم، موراکامی که پس از 37 سال در یک نشست خبری حضور یافته بود از اهدای نسخه های اصلی رمان ها و سایر دست نوشته هایش به دانشگاه واسدا که در سال 1975 از آن فارغ التحصیل شده اطلاع داد.

او گفت: این موضوع برای من بسیار مهم است چرا که من هیچ فرزندی ندارم و نمی خواهم با مرگم این مطالب پراکنده و یا گم گردد. بسیار خوشحال می شوم که این مطالب و کتاب ها بتواند به کسی که قصد دارد مطالعه ای بر آثارم داشته باشد کمکی کند.

این کتابخانه در واقع آرشیوی از کتاب های موراکامی و همچنین مراحل مختلف دست نوشته های او برای نگارش آثارش، مطالب مورد استفاده برای نوشتن کتاب ها، آثاری که این نویسنده 69 ساله تاکنون ترجمه نموده و همچنین مجموعه بزرگ آثار موسیقی است که نقش مهمی در خلق آثار او داشته اند.

هاروکی موراکامی در چند سال اخیر همواره به عنوان یکی از بخت های اصلی کسب جایزه نوبل ادبیات معرفی شده اما نتوانسته این جایزه را کسب کند. او سال جاری نامزد نهایی جایزه جایگزین نوبل ادبیات شد اما از این جایزه کناره گیری کرد و خاطرنشان کرد قصد دارد تمرکزش را متوجه کارش کند.

رمان عاشقانه جنگل نروژی او که در سال 1987 منتشر و به اثری پرفروش تبدیل شد، او را به عنوان یک ستاره ادبی به شهرت رساند. 1Q84 طولانی ترین رمان موراکامی است که سال 2009 در سه جلد به زبان ژاپنی چاپ شد. سوکورو تازاکی بی رنگ و سال های زیارتش در سال 2013 روانه بازار و با استقبال زیادی روبرو شد. جدیدترین اثر او به نام قتل فرمانده نیز اولین بار در سال 2017 در ژاپن عرضه شد و ترجمه انگلیسی آن به قلم فیلیپ گابریل و تد گوسون از تاریخ 9 اکتبر 2018 در آمریکا منتشر شده و به زودی نیز وارد بازار کتاب بریتانیا می گردد.

bestcanadatours.com: مجری سفرهای کانادا و آمریکا | مجری مستقیم کانادا و آمریکا، کارگزار سفر به کانادا و آمریکا

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 9 شهریور 1400 بروزرسانی: 9 شهریور 1400 گردآورنده: mahsanblog.ir شناسه مطلب: 2636

به "کتابخانه آثار موراکامی ایجاد می گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کتابخانه آثار موراکامی ایجاد می گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید