کشتی گیران با محدودیت روبرو هستند، سلامت ورزشکاران در اولویت ماست

به گزارش مهسان بلاگ، علی اشکانی در گفتگو با خبرنگاران با آرزوی بازگشت صحت و سلامت به جامعه و انتها روزهای سخت کنونی به دلیل شیوع ویروس کرونا گفت: به هر حال اتفاقی برای کشورمان و حتی جهان رخ داده که همه چیز را تحت تاثیر قرار داده است. طبیعتا ورزش هم در کنار تمامی مسایل جهان متاثر از این وقایع است که ما هم به عنوان یکی از کشورهای مدعی آسیایی با آن دست و پنجه نرم می کنیم.

کشتی گیران با محدودیت روبرو هستند، سلامت ورزشکاران در اولویت ماست

وی با توجه به تعطیلی اردوهای تیم ملی کشتی گفت: واقعا شرایط سختی است و بچه ها به ناچار باید در شهرشان و دور از اردو به تمرین بپردازند. این موضوع با محدودیت های فراوانی همراه است چراکه این بچه ها علاوه بر تمرینات هوازی و دویدن و طناب زدن به تمرینات دیگری از جمله مرور فن و سرشاخ شدن با رقبای تمرینی هم نیاز دارند. لازمه این تمرینات هم وجود سالنی مجهز و مطلوب است که متاسفانه در شرایط کنونی مکانی برای تمرین کشتی گیران نیست.

سرمربی اسبق تیم ملی کشتی فرنگی افزود: بچه ها فعلا چاره ای ندارند چراکه سلامتی این قهرمانان هم بسیار مهم است و نمی توان ریسک کرد. در این شرایط نمی توان فرنگی کاران را گردهم آورد و در کنار هم قرار داد. در نتیجه باید مدارا کرد و از راه دور بر نحوه تمرینات آنها نظارت داشت.

اشکانی خاطر نشان کرد: آنچه که اهمیت فراوانی دارد و باید از سوی متولیان ورزش مورد توجه قرار گیرد زمان باقیمانده تا المپیک است. ما باید به خوبی این زمان را با توجه به محدودیت های کنونی مدیریت کنیم که مبادا زمان از دست برود. هر چند که نمی توان اردویی در این شرایط برپا کرد اما باید به هر شکل ممکن از ورزشکاران ملی حمایت کرد تا آنها بتوانند با همین حداقل امکانات هم خودشان را روی فرم نگه دارند.

وی گفت: توصیه من به تمامی مردم کشورمان این است که با ماندن در خانه، کمک کنند زنجیره شیوع ویروس کرونا قطع شود. من هم به عنوان عضو کوچکی از جامعه سعی کردم تا زمان نیاز از خانه خارج نشوم و حتی سفرهای نوروزی خانواده را هم منتفی کردم. ما در قبال یکدیگر مسئول هستیم و نباید کاری انجام دهیم که سلامت هموطنان به خطر بیفتد.

اشکانی در خاتمه گفت: امیدوارم هر چه زودتر این روزها به خاتمه برسد و روال عادی به زندگی همه بازشود. ورزش ایران در آستانه المپیک با مسائل بزرگی روبرو شد که چاره ای جز تعطیلی تمامی فعالیت ها و برنامه های ورزشی نداشت. در نتیجه امیدوارم بتوانیم از این روزهای سخت و حساس به سلامتی گذر کنیم و دوباره شاهد رشد و موفقیت و پویایی ورزش باشیم.

bestcanadatours.com: مجری سفرهای کانادا و آمریکا | مجری مستقیم کانادا و آمریکا، کارگزار سفر به کانادا و آمریکا

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 9 شهریور 1400 بروزرسانی: 9 شهریور 1400 گردآورنده: mahsanblog.ir شناسه مطلب: 40234

به "کشتی گیران با محدودیت روبرو هستند، سلامت ورزشکاران در اولویت ماست" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کشتی گیران با محدودیت روبرو هستند، سلامت ورزشکاران در اولویت ماست"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید