60درصد محصول گل و گیاه کشور صادراتی است، لزوم برطرف موانع صادراتی

به گزارش مهسان بلاگ، به گزارش خبرنگاران، غلامرضا تقوی شامگاه سه شنبه در آیین گشایش شانزدهمین نمایشگاه گل و گیاه محلات، گفت: پایین بودن سرانه مصرف، بالا بودن میزان ضایعات گل و گیاه، پایین بودن حجم صادرات، وابستگی به تامین اندام های تکثیری از خارج کشور، هزینه های بالای فراوری و عدم انسجام تشکل های بخش خصوصی اصلی ترین چالش های پیش رو در زنجیره فراوری گل و گیاه کشور است.

60درصد محصول گل و گیاه کشور صادراتی است، لزوم برطرف موانع صادراتی

مدیرکل دفتر امور گلخانه ها، گیاهان دارویی و قارچ های خوراکی وزارت جهاد کشاورزی با اشاره به اینکه بیش از 60 درصد از محصولات گل و گیاه کشاورزان قابل صادر کردن است اما موانع صادراتی وجود دارد، افزود: همچنین پایین بودن سرانه مصرف از جمله مشکلاتی است که در این زمینه فرهنگ سازی در دستور کار قرار گرفته است و برگزاری نمایشگاه به طور مرتب می تواند در فرهنگ سازی موثر باشد.

تقوی اظهار داشت: از سوی دیگر پیگیری احیای روز یا هفته گل و گیاه که موجب رونق بخشی به این حوزه می گردد، در دستور کار مدیریت گل و گیاه وزارت جهاد کشاورزی قرار گرفته است.

وی بالا بودن ضایعات حین برداشت گل و گیاه را از دیگر مشکلات فراوری کنندگان این بخش بیان کرد و افزود: با هدف بالا بردن دانش فنی فراوری کنندگان و کاهش ضایعات طی سال گذشته و سال جاری کارگاه های آموزشی در سطح کشور برگزار گردیده که طی آن دست اندرکاران این بخش بیش از 300 هزار نفر ساعت دوره آموزشی طی نموده اند.

مدیرکل دفتر امور گلخانه ها، گیاهان دارویی و قارچ های خوراکی وزارت جهاد کشاورزی افزود: در دوره جدید از کلاس های آموزشی، در زمینه روش های اصولی برداشت با هدف کاهش ضایعات نیز آموزش های لازم ارائه خواهد شد.

تقوی در انتها اظهار داشت: امیدواریم مسئولین استان مرکزی در راستای ارتقای زیرساخت ها برای بهبود شرایط فراوری گل و گیاه در این استان با هدف افزایش صادرات، اقدامات اثرگذاری را به انجام برسانند.

bestcanadatours.com: مجری سفرهای کانادا و آمریکا | مجری مستقیم کانادا و آمریکا، کارگزار سفر به کانادا و آمریکا

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 9 شهریور 1400 بروزرسانی: 9 شهریور 1400 گردآورنده: mahsanblog.ir شناسه مطلب: 770

به "60درصد محصول گل و گیاه کشور صادراتی است، لزوم برطرف موانع صادراتی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "60درصد محصول گل و گیاه کشور صادراتی است، لزوم برطرف موانع صادراتی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید