70 فروشنده و معتاد طی سال گذشته در کامیاران دستگیر گردیده اند

به گزارش مهسان بلاگ، به گزارش خبرنگاران، علیرضا جعفری صبح امروز در جلسه کارگروه اجتماعی، فرهنگی و خانواده شهرستان کامیاران با اشاره به اجرای چندین طرح امنیت اجتماعی در سطح این شهرستان، اظهارداشت: از سال گذشته تاکنون 30 معتاد متجاهر در سطح شهرستان شناسایی و به کمپ های ترک اعتیاد تحویل داده گردیده اند.

70 فروشنده و معتاد طی سال گذشته در کامیاران دستگیر گردیده اند

وی زندان این شهرستان را مختص معتادان سطح استان بیان کرد و اضافه نمود: در حال حاضر 800 معتاد از سطح استان در این زندان در حال گذراندن دوران خود بوده و از خدمات آموزشی و مهارت آموزی های مختلف برگزار گردیده در این محل بهره می برند.

دادستان کامیاران ادامه داد: پیشگیری از وقوع جرم اقدام مهمی است که می تواند زمینه ساز کاهش جرم و آسیب های اجتماعی باشد، بنابراین با همین دیدگاه کارهای بسیار خوبی در راستای پیشگیری از بازگشت آنان شامل آموزش و تقویت مهارت و توانایی آموزی در زندان این شهرستان برای معتادان انجام گردیده است.

جعفری با اشاره به کاهش آمار طلاق در سطح شهرستان نیز یادآور شد: اگر میزان معین مهریه کنترل نگردد قطعا در آینده معضلی برای زندان ها خواهد شد چرا که با توجه به وضعیت اقتصادی مردم بسیاری از مردان قدرت پرداخت مهریه متعهد گردیده را ندارند.

وی همچنین از دستگیری برهم زنندگان امنیت و آرامش در سطح شهرستان خبرداد و گفت: متأسفانه اکثر این افراد غیربومی و از استان های همجوار به کامیاران می آیند اما امیدواریم بازداشت آنها منجر به بازدارندگی گردد.

دادستان کامیاران با بیان اینکه باید با شناسایی عوامل آسیب زا و جرم خیز در راستای پیشگیری از وقوع جرم در سطح شهرستان برنامه ریزی گردد، بر لزوم توجه بیشتر به کمپ های ترک اعتیاد تاکید نمود و اظهارداشت: سال های گذشته مساعدت هایی به این مراکز انجام می شد که سال جاری قطع گردیده و برخی از کمپ ها به این بهانه اقدام به کاهش خدمات و ترخیص بهبودیافته زودتر از موعد دوره هایشان می نمایند.

رئیس اداره بهزیستی شهرستان کامیاران در ادامه این جلسه با اشاره به اینکه در این شهرستان سه کلنیک مددکاری، دو مرکز مشاوره، دو موسسه خیره و یک کمپ ترک اعتیاد وجود داد، اضافه نمود: در سال گذشته بالغ بر یک میلیارد تومان تسهیلات اشتغال زایی به معتادان بهبودیافته پرداخت گردیده است.

حبیب الله ابراهیمی با اشاره به وجود دو مهد کودک شهری و پوشش یک هزار و 200 نوآموز ادامه داد: در این شهرستان 40 روستا مهد وجود دارد که پس از سنندج بیشترین جمعیت نوآموز را تحت پوشش قرار داده و سال گذشته بالغ بر 170 میلیون تومان تسهیلات بلاعوض به روستامهدها پرداخت گردیده است.

وی یادآور شد: اجرای طرح تامین مالی خورد از دیگر اقدامات خوب بهزیستی با هدف توسعه گروه های روستایی و استفاده از پتانسیل و امکانات محلی بوده که از این محل موفق به ارائه بالغ بر یک میلیارد و 200 میلیون ریال تسهیلات به زنان سرپرست خانوار گردیده ایم.

رئیس اداره بهزیستی شهرستان کامیاران با تاکید برلزوم انجام فعالیت های فرهنگی بیشتر و ارائه خدمات و حمایت از خانواده های آسیب پذیر گفت: برای نخستین بار پایگاه های خدمات اجتماعی را در مناطق آسیب پذیر شهرستان دایر و تاکنون دو هزار و 500 خانوار آنالیز و از این میان 80 پرونده آسیب شناسایی و به آنها خدمات داده گردیده است.

ابراهیمی در ادامه گفت: بهزیستی در راستای تصدیگری دولت و ایجاد اشتغال در بخش خصوصی بالغ بر 90 درصد فعالیت های خود را به سازمان های مردم نهاد واگذار نموده است.

وی همچنین به طرح توانمندسازی معتادان بهبود یافته اشاره نمود و یادآور شد: با استفاده از امکانات محلی و آموزش های فنی و حرفه ای آموزش های خاصی در قالب این طرح به بهبودیافته ها انجام گردیده و در نهایت تسهیلات خوداشتغالی نیز به آنها پرداخت می گردد.

bestcanadatours.com: مجری سفرهای کانادا و آمریکا | مجری مستقیم کانادا و آمریکا، کارگزار سفر به کانادا و آمریکا

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 9 شهریور 1400 بروزرسانی: 9 شهریور 1400 گردآورنده: mahsanblog.ir شناسه مطلب: 1157

به "70 فروشنده و معتاد طی سال گذشته در کامیاران دستگیر گردیده اند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "70 فروشنده و معتاد طی سال گذشته در کامیاران دستگیر گردیده اند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید