الزام کامیون های قدیمی به نصب گارد، مانع از زیر دریافت سواری

به گزارش مهسان بلاگ، به گزارش خبرنگاران به نقل از صدا و سیما، مهران قربانی گفت: کمیسیون ایمنی راهها مصوب نموده است که برای کاهش تلفات حوادث جاده ای، همه کامیون ها و کشنده ها باید گارد ایمنی جلو، سرانجام و حاشیه ای داشته باشند تا هنگام وقوع تصادف خودروهای سواری به زیر این خودروها نروند که این امر در مورد خودروهای جدیدی که شماره گذاری می شوند، رعایت می گردد؛ اما مشکل، تریلرهای قدیمی و شماره گذاری گردیده از قبل هستند.

الزام کامیون های قدیمی به نصب گارد، مانع از زیر دریافت سواری

نماینده تام الاختیار رئیس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای در امور ایمنی راهها اضافه نمود: این مشکل به خصوص در مورد تریلرهایی که در معادن و کارخانجات حاشیه شهرها است وجود دارد و به رغم مصوبه کمیسیون ایمنی راهها درمورد الزام این خودروها به نصب گارد، به دلیل مسائل شماره گذاری تریلر این وسایل و احتیاج به هماهنگی بیشتر نیروی انتظامی، وزارت صنعت و سازمان ملی استاندارد، این موضوع با تاخیر روبه رو گردیده است.

وی توضیح داد: در جلسه اخیر کمیسیون ایمنی راه ها، مجددا تاکید شد که این ناهماهنگی در شماره گذاری، هرچه زودتر مرتفع گردد.

خستگی، عجله و حواس پرتی راننده سه عامل اصلی 90 درصد تصادفات

دبیر مجمع جهانی راهها همچنین در خصوص علل بروز حوادث منجر به تلفات در جاده ها یادآور شد: اطلاعات ما نشان می دهد 90 درصد تصادفات بر اثر سه عامل خستگی راننده، عجله و شتاب برای جبران تاخیر و همچنین پرت شدن حواس راننده بدلیل مسایل حاشیه ای درون و برون خودرو بوقوع می پیوندد.

وی اظهار داشت: حواس پرتی و نداشتن تمرکز راننده که بسیار مغفول مانده، عاملی مهم است که در 63 درصد تصادفات دخیل است اما معمولا به آن توجه چندانی نمی گردد.

قربانی درباره خستگی راننده گفت: به رانندگان توصیه اکید داریم که در مسافت های زیر پانصد کیلومتر حتما بعد از هر دو ساعت رانندگی 15 دقیقه استراحت نمایند و در مسافت های بالای 500 کیلومتر مانند محور تهران-مشهد، حتما در میانه راه استراحت کاملی را داشته باشند.

فرد کنار راننده در طول سفر به هیچ وجه نخوابد

وی اضافه نمود: آنچه بسیار مهم است این که فرد نشسته در کنار راننده نباید به هیچ وجه بخوابد چراکه این امر راننده را ناخودآگاه خسته و خواب آلود می نماید و زمینه برای تصادفات وحشتناک جاده ای فراهم می گردد.

عضو هیئت عامل سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای تأکید کرد: سازمان راهداری برای موج پایانی سفرهای تابستانی در دو هفته اخیر کاملا آماده است و با استعداد 14 هزار و 700 اتوبوس، 20 هزار و 300 مینی بوس و 26 هزار و 600 سواری کرایه آماده ایم به مسافران در سطح جاده های کشور خدمات بدهیم.

وی همچنین با اشاره به مصوبه وزارت راه و شهرسازی برای تفویض اختیارات خود در سطح استان ها به ادارات کل راهداری در موضوع مدیریت بهبود ایمنی راه ها بیان داشت: این امر یک گام بلند در موضوع ارتقای ایمنی راه هاست چراکه با توجه به خصوصیات جاده ها و راه ها و اقلیم هر استان، نمی توان از مرکز یک نسخه واحد برای ارتقای ایمنی راه ها تجویز کرد و امیدواریم با این تغییر مهم و راهبردی از نیمه دوم سال موضوع ایمنی راه ها با کیفیت و کمیت بیشتری در استان ها پیگیری گردد.

قربانی ادامه داد: از مجموع سفرهای سالانه معمولا 14 درصد در ایام نوروز، 39 درصد در ایام تابستان و 47 درصد باقی مانده در طول بقیه ایام سال انجام می گردد و تابستان پرسفرترین فصل سال است لذا به رانندگان و به خصوص خانواده های آنها اکیدا توصیه می کنیم از هرگونه شتاب در سفر و سرعت غیر مجاز جدا خودداری نمایند.

bestcanadatours.com: مجری سفرهای کانادا و آمریکا | مجری مستقیم کانادا و آمریکا، کارگزار سفر به کانادا و آمریکا

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 9 شهریور 1400 بروزرسانی: 9 شهریور 1400 گردآورنده: mahsanblog.ir شناسه مطلب: 1132

به "الزام کامیون های قدیمی به نصب گارد، مانع از زیر دریافت سواری" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "الزام کامیون های قدیمی به نصب گارد، مانع از زیر دریافت سواری"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید