ایجاد رینگ ریلی شرق استان تهران از پردیس تا دماوند

به گزارش مهسان بلاگ، به گزارش خبرنگاران ، قاسم میرزایی نیکو ظهر پنج‌شنبه در آیین رونمایی از اِلمان خبرنگار در ورودی روستای اسلام‌آباد دماوند که با حضور جمعی از مسئولان شهرستان دماوند و اصحاب رسانه برگزار شد طی سخنانی اظهار داشت: یکی از ارزشمندترین کارها، خبرنگاری است که با رساندن اطلاعات دقیق به مردم، جامعه را از آگاهی بهره‌مند می‌کند و تنها قشری که می‌تواند نقش آگاهی و پویایی و شفافیت را داشته باشد خبرنگار است و این قشر طی 3 سال اخیر نقش ویژه‌ای را در شهرستان ایفا کرده است.

ایجاد رینگ ریلی شرق استان تهران از پردیس تا دماوند

شفاف سازی و مبارزه با فساد بر عهده خبرنگاران است

وی با اشاره به اینکه خبرنگار باید مطلبی که خودش به آن ایمان دارد را منتشر کند، افزود: نقش مهم رساندن خبر درست، شفاف‌سازی و مبارزه با فساد بر عهده خبرنگاران است که باید در این زمینه کوشا باشند و تمام تلاش خود را در این جهت به کار بگیرند چراکه عصر پویایی در خدمت خبرنگار است و در کشور ما اگر خبرنگاران آزاد باشند قطع به‌یقین دست‌درازی به اموال بیت‌المال و اختلاس‌ها نیز کمتر خواهد شد.

میرزایی نیکو در خصوص خانه مطبوعات دماوند گفت: خبرنگاران باید در خصوص خانه مطبوعات اهتمام جدی داشته باشند تا بتوانند از ثمرات زحمات خود به‌خوبی بهره ببرند.

اجرای اصولی کمربندی سبب کاهش ترافیک دماوند می‌شد

وی در ادامه با اشاره به اینکه وظیفه نماینده احداث جاده و راه و رسیدگی به روستا نیست، گفت: با این‌وجود رسیدگی به وضعیت راه‌ها اولویت اول قرار گرفت و کاری که انجام دادیم تأمین بودجه بهسازی محورهای مواصلاتی فیروزکوه به دماوند و گرمسار بود.

نماینده دماوند و فیروزکوه در مجلس در خصوص کمربندی که در سال های گذشته قرار بود طرح کمربندی از سرهار آغاز و تا محدوده پل شلمبه و آبسرد ادامه داشته باشد، گفت: برای این کمربندی میزان اعتباری تعیین و 400 میلیون هم هزینه برای این پروژه صورت گرفت که با توجه به هزینه بالای جهت خرید و تملک اراضی قرار بر این شد که از سرهار تا پل‌شلمبه همانند بزرگراه صدر دو طبقه شود که این طرح با ماده 48 کاملاً منتفی شد و در نهایت به دلیل عدم کارشناسی دقیق این پروژه از لیست بودجه پروژه‌های ملی خارج شد و هیچ کاری صورت نگرفت.

وی با بیان اینکه تصمیم شهرداری دماوند، استانداری و اداره مسکن و شهرسازی بر این شد که یک کمربندی از بالای دماوند به عنوان کمربندی شمالی از سرهار تا آب معدنی به بلوار شورا متصل شود افزود: اجرای این کمربندی سبب کاهش ترافیک دماوند می‌شد اما مطالعه، فراهم آوردن زیرساخت و پیوست زیست‌محیطی، در نظر گرفتن ردیف بودجه ملی و استانی برای این طرح صورت نگرفته بود و در این راستا اولین کار تعریف ردیف بودجه بود که انجام شد و سپس تیم بازرسی تشکیل دادیم و طراحی شکل گرفت.

علت عدم توسعه دماوند میل به بکر ماندن این منطقه است

میرزایی نیکو علت عدم توسعه دماوند را میل به بکر ماندن این منطقه اعلام کرد و گفت: چون افراد و مسئولین می‌خواهند که دماوند بکر بماند پیاده‌روهای آن نیز درست نخواهند شد و توسعه شهری در آن ایجاد نمی‌شود و در این شهرستان هیچ‌کسی زیر بار طرح جانداری که بافت را تغییر بدهد نمی‌رود.

وی با بیان اینکه مشکل ترافیک دماوند با اجرای طرح کمربندی حل خواهد شد، گفت: برای ورود به دماوند از طریق این کمربندی از سرهار یک پل وجود دارد که دیگر نیازی به ورود گیلاوند نیست و برای خروج هم جمعیت می‌توانند از گیلاوند و مشا خارج شوند اما به دلیل قرارگیری 2 تا 3 استان در مسیر مشکل تهران به قوت خود باقی خواهد ماند.

ایجاد رینگ ریلی شرق استان تهران از پردیس تا دماوند

نماینده دماوند و فیروزکوه در مجلس با بیان اینکه جاده محور شرق استان تهران جوابگوی سیل جمعیتی نیست اظهار داشت: در این خصوص ما به دنبال ایجاد مسیر ریلی هستیم و هماهنگی‌هایی با شهرداری انجام‌شده تا مسیر ریلی که به پردیس می‌آید به دماوند ادامه پیدا کند.

وی با اشاره به ایجاد این رینگ ریلی گفت: این رینگ در شرق استان تهران ایجاد می‌شود و ازیک‌طرف به پاکدشت، شهرری، گرمسار و ورامین و از طرف دیگر هم تا فیروزکوه و دماوند متصل می‌شود و یک رینگ بسیار قوی پایه‌گذاری می‌شود که امیدواریم با اختصاص ردیف بودجه ملی به این طرح موافقت شود.

bestcanadatours.com: مجری سفرهای کانادا و آمریکا | مجری مستقیم کانادا و آمریکا، کارگزار سفر به کانادا و آمریکا

منبع: mehrnews.com
انتشار: 9 شهریور 1400 بروزرسانی: 9 شهریور 1400 گردآورنده: mahsanblog.ir شناسه مطلب: 84

به "ایجاد رینگ ریلی شرق استان تهران از پردیس تا دماوند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ایجاد رینگ ریلی شرق استان تهران از پردیس تا دماوند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید