دفن بهداشتی 10 هزار قطعه مرغ مسموم در جوانرود

به گزارش مهسان بلاگ، به گزارش خبرنگاران، احمد امیری گفت: این تعداد تلفات مربوط به یک مرغداری مرغ تخم گذار 50 هزار قطعه ای بود که به واسطه مسمومت غذایی 10 هزار قطعه آن تلف شد.

دفن بهداشتی 10 هزار قطعه مرغ مسموم در جوانرود

وی گفت: این بیماری از بیماری های زئونوز(قابل انتقال بین انسان و حیوان) بوده و قابل انتقال از تکسمیان به انسان است.

رئیس شبکه دامپزشکی جوانرود با بیان اینکه دامپزشکی به منظور شناسایی و حذف تکسمیان مبتلا به این بیماری اقدام به انجام تست مالئین و قرائت آن پس از 48 ساعت می نماید، بیان نمود: یک راس قاطر در بخش کلاشی این شهرستان که به بیماری مشمشه مبتلا شده بود توسط اکیپ های دامپزشکی شناسایی، معدوم و در نهایت دفن بهداشتی شد.

وی دفن بهداشتی یک قلاده سگ مشکوک به بیماری هاری را نیز از دیگر اقدامات دامپزشکی در شهرستان جوانرود طی یک هفته گذشته اعلام نمود و گفت: این حیوان صاحب خود را گزیده بود که اکیپ واکنش سریع دامپزشکی پس از اطلاع به منطقه اعزام و پس از نمونه گیری از مغز سگ مشکوک به هاری، نمونه را با حفظ تمام شرایط آزمایشگاهی به انستیتو پاستور ایران برای تشخیص قطعی ارسال کردند.

وی توضیح داد: عوامل بیماری زا به صورت مستقیم و یا مکانیکی پس از انتشار موجب اپیدمی بیماری ها در منطقه می شوند به همین منظور دفن بهداشتی لاشه ها مهم و لازم است.

امیری با بیان اینکه عملیات دفن بهداشتی با همکاری و هماهنگی شبکه بهداشت و اداره محیط زیست انجام می گردد، مطرح نمود: مکان دفن بهداشتی حیوانات باید دور از محل سکونت مردم و همچنین مزارع کشاورزی باشد.

وی به پرورش دهندگان دام، طیور و آبزیان نیز توصیه کرد: در صورت بروز هرگونه مشکل و تلفات در گله و یا وقوع بیماری، مراتب را با تلفن 1512 و یا سامانه پیامکی 100010001512 اداره کل دامپزشکی استان کرمانشاه اطلاع دهند.

bestcanadatours.com: مجری سفرهای کانادا و آمریکا | مجری مستقیم کانادا و آمریکا، کارگزار سفر به کانادا و آمریکا

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 9 شهریور 1400 بروزرسانی: 9 شهریور 1400 گردآورنده: mahsanblog.ir شناسه مطلب: 3952

به "دفن بهداشتی 10 هزار قطعه مرغ مسموم در جوانرود" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "دفن بهداشتی 10 هزار قطعه مرغ مسموم در جوانرود"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید