رهبران دنیا اوضاع حقوق بشر در چین را نادیده می گیرند

به گزارش مهسان بلاگ، یک نویسنده چینی که نشر آثارش در چین ممنوع اعلام گردیده از رهبران سراسر دنیا خواست تا از رویارویی با پکن به خاطر سوابق حقوق بشری اش پرهیز نکنند.

رهبران دنیا اوضاع حقوق بشر در چین را نادیده می گیرند

به گزارش خبرنگاران، به نقل از خبرگزاری فرانسه، یان لیانک، نویسنده چینی که نوشته های صریحش از زندگی چین سال هاست که سانسور و ممنوع النشر گردیده، گفت: رهبران دنیا که به چین سفر می نمایند بیشتر بر روابط اقتصادی متمرکز هستند.

این رمان نویس 60 ساله اضافه نمود: پکن باید با مسائل حقوق بشری اش روبرو گردد اما سیاستمدارانی که به چین سفر می نمایند در حال حاضر اهمیتی به این مسائل نمی دهند.

وی در آستانه نخستین حضورش در نمایشگاه بین المللی کتاب ادینبرگ در انگلیس گفت: مشکل این است که سیاستمداران دنیا آنقدر که عادت دارند درباره مسائل حقوق بشری چین صحبت نمی نمایند. آنها بیشتر به تجارت، پول و توافقنامه اهمیت می دهند.

مقامات چین از زمان روی کارآمدن شی جینپینگ، رئیس جمهور چین در سال 2012 میلادی به شدت فضا را برای آزادی های مدنی و انتقاد از حزب حاکم کمونیست محدود نموده اند.

ترزا می، نخست وزیر انگلیس در جریان سفری که در ماه فوریه به پکن داشت به شدت تحت فشار بود تا به مساله حقوق بشر در چین بپردازد اما وی در انتشار بیانیه هایی علنی ناکام ماند.

دفتر نخست وزیری انگلیس تاکید داشت که نگرانی ها درخصوص مسائل مربوط به حقوق بشر به صورت خصوصی مطرح گردیده اند اما روزنامه ناسیونالیست گلوبال تایمز چین تاکید نمود که ترزا می از مطرح کردن مسائل حساس پرهیز نموده است.

در همین حال در همین روزنامه امانوئل ماکرون، رئیس جمهور فرانسه به خاطر امتناع از مطرح کردن عقاید افراطی و پیش داوری های قدیمی اروپا علیه پکن در جریان سفر ماه گذشته اش به چین مورد تحسین نهاده شد.

یان لیانک گفت: من عمدتا سیاست های دنیای از جمله ضربه های مکرر دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا به چین را نادیده می گیرم و بیشتر ایجاد انگیزه در زندگی مردم عادی را ترجیح می دهم.

وی اضافه نمود: تمامی کتاب های من به شدت با واقعیت های چین ارتباط دارد. من عاشق چین و مردمش هستم. اگر شما همواره حقیقت را ترجیح دهید و به دنبال سمت و صندلی نباشید همیشه داستان های بی پایانی در چین برای نوشتن وجود دارد. مادامی که شما جرات روبروه با واقعیت را داشته باشید می توانید داستان های بی نظیری خلق کنید.

این نویسنده در ادامه گفت: بسیار متعجب گردیده ام که آثار من در دیگر کشورها اغلب به عنوان هجونامه و طنز تلقی گردیده اند. در چین بسیاری از منتقدان و خوانندگان معتقدند که کتاب های من با درد و رنج مردم چین سرکار دارد اما در خارج از کشور کتاب های من به طنز و هجونامه تبدیل گردیده است و به نظرم این تفاوت فرهنگ ها را نشان می دهد.

تمامی کتاب های منتشر گردیده در چین از روند تایید رسمی و دولتی عبور نموده اند.

bestcanadatours.com: مجری سفرهای کانادا و آمریکا | مجری مستقیم کانادا و آمریکا، کارگزار سفر به کانادا و آمریکا

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 9 شهریور 1400 بروزرسانی: 9 شهریور 1400 گردآورنده: mahsanblog.ir شناسه مطلب: 792

به "رهبران دنیا اوضاع حقوق بشر در چین را نادیده می گیرند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "رهبران دنیا اوضاع حقوق بشر در چین را نادیده می گیرند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید