نیس تان باس تان اهمیت تاریخ را یادآوری می نماید، ناپایداری قدرت

به گزارش مهسان بلاگ، محمود محکمی که نقاشی هایش از امروز جمعه 7 دی ماه در گالری سرزمین هنر افتتاح می گردد، به خبرنگاران گفت: در نمایشگاه نیس تان باس تان که در گالری سرزمین هنر برگزار خواهد شد 17 تابلوی نقاشی با ابعاد 120 در 120 و 100 در 100 به نمایش در می آید.

نیس تان باس تان اهمیت تاریخ را یادآوری می نماید، ناپایداری قدرت

وی اظهار کرد: در خلق آثار این نمایشگاه از نزدیکی سبک زندگی و چیدمان محل زندگی ام که به واسطه علاقه پدرم به نگهداری هنر و فرهنگ سنتی شکل گرفته است، تاثیر گرفته ام.

این هنرمند نقاش با بیان اینکه انسان ها درطول دوران زندگی همیشه بازتاب زندگی گذشتگان و تجربه آنها را بر دوش می کشند، تاکید نمود: در حقیقت در نمایشگاه نیس تان باس تان کوشش کردم تا تاثیراتی را که از پیرامونم و از ادوار مختلف تاریخی دریافت کردم در قالب تصویر به نمایش بگذارم و از این طریق حس درونی خود را از ارتباطی که با اشیا و فرهنگ سنتی برقرار کردم، نمایش دهم.

وی اضافه نمود: در آثارم از پنجره های زندیه و قاجار استفاده نموده ام و مشخصه هایی را که هر سلسله دارند به تصویر کشیده ام. از دوره قاجار سینما و عکاسی و از دوره هخامنشی عدالت و حقوق انسانی یا اولین لوله کشی فاضلاب را نشان می دهم چرا که معتقدم هر یک از این رویدادها در زندگی امروز ما تاثیرات زیادی داشته اند.

این هنرمند درباره نقاشی اشیایی مثل پنجره در تابلوهایش اعلام کرد: استفاده از پنجره می تواند معانی مختلفی داشته باشد اما من در این نمایشگاه از آن برای نشان دادن ناپایداری و موقت بودن جاه، مقام و ثروت استفاده نموده ام که امیدوار هستم بتواند توجه مخاطبان را جلب کند.

وی در خاتمه درباره هدفش از خلق این آثار تاکید نمود: در این نمایشگاه می خواستم زندگی با تاریخ و اهمیت تاریخ در زندگی، ناپایداری قدرت و سلطنت در هر دوره و برخی از اتفاقات خوب و بد گذشته را یادآوری کنم.

نمایشگاه نیس تان باس تان تا 20 دی ماه 1397 هر روز (غیر از روزهای دوشنبه) از ساعت 11 تا 21 در گالری سرزمین هنر به نشانی اوین، ابتدای سربالایی خیابان کچویی، کوچه صفا، پلاک 4 پذیرای هنرمندان و دوستداران هنر است.

bestcanadatours.com: مجری سفرهای کانادا و آمریکا | مجری مستقیم کانادا و آمریکا، کارگزار سفر به کانادا و آمریکا

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 9 شهریور 1400 بروزرسانی: 9 شهریور 1400 گردآورنده: mahsanblog.ir شناسه مطلب: 4046

به "نیس تان باس تان اهمیت تاریخ را یادآوری می نماید، ناپایداری قدرت" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نیس تان باس تان اهمیت تاریخ را یادآوری می نماید، ناپایداری قدرت"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید