یزدی ها مستعد بیماری های قلبی و عروقی هستند

به گزارش مهسان بلاگ، یک متخصص قلب و عروق با بیان این که یزدی ها را به علت مصرف زیاد نمک و شیرینی مستعد انواع بیماری های قلبی و عروقی هستند، اصلاح سبک زندگی و تغذیه را مهمترین عوامل در کاهش و پیشگیری از ابتلا به انواع بیماری های قلبی دانست.

یزدی ها مستعد بیماری های قلبی و عروقی هستند

سید محمود صدر بافقی در گفت و گو با خبرنگار خبرنگاران، با اشاره به این که کم و بیش یکی از سه مورد مرگ و میری که در جهان اتفاق می افتد ناشی بیماری های قلبی است، اظهار کرد: متاسفانه این آمار جهانی به گونه ای است که متاثر از نحوه زندگی کنونی جوامع می تواند روند رو به رشدی داشته باشد.

وی اضافه کرد: البته یزدی ها به علت مصرف بالای نمک و شیرینی به عنوان دو ماده بسیار مضر برای قلب، مستعد به ابتلای به این بیماری هستند.

این متخصص قلب در مورد انواع بیماری ها و نارسایی های قلبی نیز توضیح داد: بیماری های قلبی و عروقی به صورت عمده ناشی از مسائل مرتبط با قلب است اما عروق دیگر بدن را نیز درگیر خود می نماید و موجب بیماری هایی مانند گرفتگی عروق مغز و سکته مغزی می گردد .

وی در مورد بیماری آنفارکتوس یا سکته قلبی نیز گفت: این عارضه به دلیل تنگی یا انسداد رگ های کرونر که خون رسانی به قلب را بر عهده دارند، به وجود می آید به نحوی که به علت نرسیدن خون به قلب، ضعف و ایجاد شوک، حمله قلبی اتفاق می افتد.

دکتر صدر بافقی ادامه داد: اگر فرد در اثر حمله قلبی زنده بماند، با نارسایی قلبی به عنوان مسئله دوم روبرو می گردد .

وی راجع به علائم سکته قلبی نیز اضافه کرد: عمدتاً بروز سکته قلبی با درد قفسه سینه و پشت جناق سینه بروز پیدا می نماید و از طرفی علائمی مانند تنگی نفس را به دنبال دارد اما در افراد با سنین بالای 70 سال، ممکن است با گیجی، سکته مغزی و نارسایی قلبی همراه باشد .

وی سکته قلبی را بدترین نوع در میان عوارض قلبی و شایع ترین علت مرگ و میر ناشی از نارسایی های قلبی دانست و گفت: پیشگیری از این بیماری بسیار ضرورت دارد چرا که بیماری های قلبی علاوه بر خسارت جسمی، همراه با هزینه های سنگینی است و پیشگیری از آنها حتی از نظر اقتصادی نیز به صرفه تر از درمان است .

این استاد دانشگاه علوم پزشکی شهید صدوقی یزد با اشاره به سبک نامناسب زندگی به عنوان مهمترین عامل ایجاد بیماری های قلبی و عروقی، توضیح داد: متاسفانه نسل جدید به دلیل سبک زندگی نامتعارف ناشی از کم تحرکی و تغذیه نامناسب، بیشتر در معرض سکته و بیماری های قلبی هستند و اصلاح سبک زندگی در این قشر ضرورت بالایی دارد.

وی آموزش سبک صحیح زندگی را از زمان کودکی توصیه کرد و گفت: افراد باید از کودکی و نوجوانی زندگی و تغذیه خود را اصلاح نمایند چرا که ایجاد این بیماری ها از این دوران، در بزرگسالی بروز پیدا می نماید و تبعات آن دامن گیر افراد می گردد به نحوی که متوسط سن ابتلا به انواع بیماری های قلبی 60 سالگی است و عمده افراد در سنین 65 تا 70 سال در معرض خطر هستند .

صدر بافقی در خاتمه حذف و کاهش مصرف انواع فست فودها و کربوهیدرات ها و قندهای پیچیده مانند غذاهای نشاسته ای، شیرینی جات و نمک را متذکر شد و اظهار کرد: به طور کلی چنین غذاهایی در ایجاد بیماری های قلبی و حتی دیابت تاثیر دارند و افزایش وزن افراد به دلیل مصرف غیرمتعارف این مواد غذایی منجر به کاهش تحرک بدنی افراد می گردد که خطر بیماری های قلبی و عروقی را تشدید می نماید.

bestcanadatours.com: مجری سفرهای کانادا و آمریکا | مجری مستقیم کانادا و آمریکا، کارگزار سفر به کانادا و آمریکا

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 9 شهریور 1400 بروزرسانی: 9 شهریور 1400 گردآورنده: mahsanblog.ir شناسه مطلب: 1835

به "یزدی ها مستعد بیماری های قلبی و عروقی هستند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "یزدی ها مستعد بیماری های قلبی و عروقی هستند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید