ملاقات رئیس سرویس اطلاعات مصر با مقامات ارشد سودان

به گزارش مهسان بلاگ، رئیس اطلاعات مصر در سفر خود به سودان، با رئیس شورای انتقالی و رئیس شورای وزیران این کشور ملاقات و گفت وگو کرد.

ملاقات رئیس سرویس اطلاعات مصر با مقامات ارشد سودان

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، عباس کامل، رئیس اطلاعات مصر امروز سه شنبه وارد خارطوم، پایتخت سودان شد و با مقامات بلندپایه این کشور ملاقات و گفت وگو کرد.

رسانه های سودان گزارش دادند که رئیس اطلاعات مصر بعد از ورود به خارطوم با عبدالفتاح البرهان، رئیس شورای انتقالی سودان ملاقات و پیغام شفاهی رئیس جمهور مصر را به وی درباره روابط دوجانبه و راه های تقویت این روابط و منافع مشترک بین قاهره و خارطوم ابلاغ نموده است.

رئیس اطلاعات مصر همچنین با عبدالله حمدوک، رئیس شورای وزیران سودان در باره تحولات پیرامون سد النهضه اتیوپی و کوشش ها برای حل اختلافات بین سه کشور مذکور ملاقات و گفت وگو داشته است.

مصر و سودان طی ماه های گذشته با اتیوپی بر سر آب گیری سد النهضه و تقسیم حق آبه رود نیل به اختلاف رسیده اند و مذاکرات برای رسیدن به مکانیزم عادلانه برای توزیع آب نیل طی چند دوره نتیجه ای نداشته است.

سفر رئیس اطلاعات مصر به سودان در حالی است که وزیر خارجه سعودی نیز به کشورهای مصر و الجزائر سفر نموده است. بعضی سفرهای مذکور را به تحولات لیبی مرتبط دانسته و اظهار داشتند محور سعودی، امارات، مصر و سودان به دنبال ایجاد ائتلافی علیه ترکیه در لیبی است؛ آنکارا از دولت وفاق ملی لیبی حمایت سیاسی و تسلیحاتی می نماید.

انتهای پیغام/.

گروه آبان: گروه ساختمانی آبان: مجری بازسازی ساختمان و تعمیرات جزئی و کلی و طراحی ویلا و فضای سبز و روف گاردن، طراحی الاچیق، فروش درب های ضد سرقت میباشد.

مجله کامسا: مجله کامسا | آخرین اخبار و مقالات طراحی لباس

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 30 مرداد 1400 بروزرسانی: 30 مرداد 1400 گردآورنده: mahsanblog.ir شناسه مطلب: 57186

به "ملاقات رئیس سرویس اطلاعات مصر با مقامات ارشد سودان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ملاقات رئیس سرویس اطلاعات مصر با مقامات ارشد سودان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید