قطعی برق خسارت زیادی به واحدهای صنعتی وارد می نماید

به گزارش مهسان بلاگ، خبرنگاران/آذربایجان شرقی رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی تبریز عنوان کرد: واحدهای صنعتی با قطعی برق خسارات زیادی را متحمل می شوند ولی واحدهای استخراج ارز دیجیتال بدون دغدغه فعالیت می نمایند.

قطعی برق خسارت زیادی به واحدهای صنعتی وارد می نماید

یونس ژائله عصر امروز شنبه در شصت و هشتمین شورای گفتگوی دولت و بخش خصوصی آذربایجان شرقی با اشاره به قطع ناگهانی برق و آسیب های وارد شده طی آن به واحدهای صنعتی و فراوریی اظهار کرد: صاحبان صنایع و واحدهای فراوریی در فصل تابستان اقدام به مراعات وضع موجود کرده و به خاطر کمبود برق، فعالیت خطوط فراوریی خود را متوقف و یا محدود کردند.

وی ادامه داد: اکنون در فصل زمستان انتظار داریم که حداقل قبل از قطعی برق، اطلاع رسانی مختصری به واحدهای فراوریی و صنعتی صورت پذیرد تا شاهد وارد شدن خسارت های سنگین به این واحدها و خرابی دستگاه ها و ماشین آلات آنها نباشیم.

وی با اشاره به فعالیت واحدهای استخراج ارز دیجیتال نیز گفت: این افراد بدون دغدغه های مالیاتی و یا برگشت ارز حاصل از صادرات، به راحتی فعالیت می نمایند و میلیون ها دلار نیز درآمد دارند که به جای آن ها، واحدهای صنعتی باید با مشکل برق روبرو شده و خسارت ببینند.

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی تبریز ادامه داد: باید اجازه فراوری، انتقال و فروش برق برای فعالان بخش خصوصی صادر گردد و دولت بستر لازم برای فعالیت این بخش را فراهم کند.

وی با بیان اینکه این موضوع بیشتر در شهرک های صنعتی به چشم می خورد، گفت: اگر بتوانیم در این شهرک ها به فراوری برق بپردازیم، واحدهای صنعتی مستقر در شهرک ها مصرف نماینده برق فراوریی بوده و جلوی هر گونه هدررفت برق در فاصله بین فراوری و مصرف گرفته خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه مسائل مربوط به برق واحدهای فراوریی و صنعتی مختص زمان حاضر نیست، تاکید نمود: باید زیرساخت های واحدهای فراوریی در شهرک ها تکمیل شده تا مسائل سرمایه گذارانی که با هر زحمت و کوشش اقدام به دریافت وام و تسهیلات کرده و ماشین آلات خود را در محل نصب می نمایند و به دلیل مسائل برق، در آستانه ورشکسته شدن قرار گرفته اند، حل گردد.

ژائله همچنین در مورد پیشنهاد تشکیل دادگاه های تجاری در استان نیز گفت: انتخاب هیأت های داوری با عاملیت اتاق بازرگانی برای حل بسیاری از شکایات و دعاوی تجاری می تواند کارگشا بوده و میزان مراجعات به دادگاه ها را کمتر کند.

وی در خاتمه همچنین بر آموزش های لازم در مورد انعقاد قراردادهای مناسب که بحث داوری در آن ها به درستی تبیین می گردد، تاکید نمود.

مجله ابوذریون: نگاهی اجمالی به رویدادهای روز ایران و جهان

عکسفا: مجله عکسفا، عکسها و رویدادهای اخیر دنیا

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 15 شهریور 1400 بروزرسانی: 15 شهریور 1400 گردآورنده: mahsanblog.ir شناسه مطلب: 74566

به "قطعی برق خسارت زیادی به واحدهای صنعتی وارد می نماید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "قطعی برق خسارت زیادی به واحدهای صنعتی وارد می نماید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید