ورود 2 دستگاه پیشرفته شتابدهنده خطی رادیوتراپی درمان سرطان به کرمانشاه

به گزارش مهسان بلاگ، رئیس دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه از ورود 2 دستگاه پیشرفته شتابدهنده خطی رادیوتراپی درمان سرطان به استان کرمانشاه اطلاع داد.

ورود 2 دستگاه پیشرفته شتابدهنده خطی رادیوتراپی درمان سرطان به کرمانشاه

به گزارش گروه استان های خبرگزاری خبرنگاران از دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه، محمودرضا مرادی گفت: نتیجه کوشش های طولانی مدت تیم دانشگاه علوم پرشکی به ثمر نشست و دو دستگاه شتابدهنده خطی پیشرفته و ورژن روز جهان وارد استان کرمانشاه شد تا یک گام محکم دیگر به راه اندازی مدرن ترین مرکز جامع سرطان کشور در مجتمع بیمارستانی امام رضا (ع) نزدیک شویم.

وی اظهار کرد: این دو دستگاه فوق پیشرفته که در کنار یک دستگاه پت اسکن، سایکلترون، توموتراپی، سایبرنایف و براکی تراپی و... در مرکز جامع سرطان استان با ظرفیت 128 تخت شیمی درمانی و بخش های کلینیکی و پاراکلینکی مجهز از جمله MRI, CT SCAN, ERCP و اتاق عمل های ویژه با متخصصان و کادر درمان مجرب نصب خواهند شد، دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه را در زمره سرآمدترین مراکز تشخیص و درمان سرطان کشور قرار خواهد داد.

مرادی گفت: اعتبار خرید این دو دستگاه با ارز آزاد نزدیک به 100 میلیارد تومان بوده که با پیگیری های مجموعه دانشگاه و همکاری دلسوزان استان تبدیل به این دو محصول ارزشمند فناوری پیشرفته شده است.

به گفته رئیس دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه، سال گذشته دستگاه فوق پیشرفته دیگری در همین حوزه و با ارزش نزدیک به 100 میلیارد تومان وارد دانشگاه شد که تا به امروز تنها دو مدل از این دستگاه؛ یک دستگاه برای اصفهان و یک دستگاه برای کرمانشاه وارد کشور شده است.

وی اعلام کرد که دو دستگاه فوق پیشرفته تشخیصی دیگر به نام پت اسکن و سایکلترون نیز به ارزش مجموع نزدیک به 150 میلیارد تومان برای مرکز موصوف عقد قراداد شده که به زودی فاز اجرایی این دو پروژه عملیاتی خواهد شد.

مرادی گفت: دستگاه های مورد اشاره همگی در مرکز جامع سرطان مورد بهره برداری قرار خواهند گرفت که تا به امروز نزدیک به 65 درصد پیشرفت فیزیکی داشته و از هفته گذشته تیمی متشکل از مدیران ارشد دانشگاه مأموریت تکمیل و برطرف موانع این پروژه بزرگ را عهده دار شده اند.

4062/

bestcanadatours.com: مجری سفرهای کانادا و آمریکا | مجری مستقیم کانادا و آمریکا، کارگزار سفر به کانادا و آمریکا

منبع: خبرگزاری دانشگاه آزاد آنا
انتشار: 9 شهریور 1400 بروزرسانی: 9 شهریور 1400 گردآورنده: mahsanblog.ir شناسه مطلب: 54499

به "ورود 2 دستگاه پیشرفته شتابدهنده خطی رادیوتراپی درمان سرطان به کرمانشاه" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ورود 2 دستگاه پیشرفته شتابدهنده خطی رادیوتراپی درمان سرطان به کرمانشاه"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید