پزشکان گلستان ارزیابی می شوند، ویزیت هم زمان بیماران تخلف است

به گزارش مهسان بلاگ، به گزارش خبرنگاران، سید محمد حسینی عصر چهارشنبه، در حاشیه نشست خبری در پاسخ به این سوال خبرنگاران که تجویز داروی زیاد برای بیماران چگونه آنالیز می گردد، اظهار کرد: عملکرد پزشکان استان به صورت فصلی ارزیابی گردیده و برای آن ها ارسال می گردد.

پزشکان گلستان ارزیابی می شوند، ویزیت هم زمان بیماران تخلف است

وی ادامه داد: دراین آنالیز مقایسه ای از تجویز پزشک مربوطه با سایر پزشکان استان و کشور درباره بیماری انجام می گردد، همچنین تداخل دارویی و تجویز داروی مشابه هم در نسخه پزشک آنالیز می گردد.

به گفته حسینی، در سرانجام چهار فصل، رتبه بندی سالانه ای انجام خواهد شد و پزشکان استان در سه ردیف A، B و c قرار می گیرند. براین اساس از گروه A قدردانی و به گروه B تذکر داده می گردد و گروه c در آستانه تعلیق قرار می گیرند.

مدیرکل بیمه سلامت استان گلستان میانگین تجویز دارویی پزشکان در جهان را بین یک تا 1.5 اظهار داشت و گفت: البته فرهنگ اشتباهی هم در جامعه ما قالب است اینکه پزشکی که دارو ننوسید از تخصص و سواد لازم برخوردار نیست در حالی که بسیار اشتباه است.

پزشکان وقت کمی صرف مداوای بیماران می نمایند

حسینی از زمانی که پزشکان برای بیماران صرف می نمایند انتقاد کرد و گفت: زمان استانداردی که پزشکان باید برای تشخیص بیماران خود صرف نمایند برای پزشکان عمومی 15 دقیقه، پزشک متخصص 20 دقیقه، فوق تخصص 25 دقیقه و روانپزشک 30 دقیقه است.

وی ورود چند بیمار همزمان برای تشخیص نزد پزشک را خلاف حقوق شهروندی دانست و گفت: شهروندان در صورت مشاهده چنین شرایطی می توانند اعتراض خود را به نظام پزشکی ببرند.

مدیرکل بیمه سلامت استان گلستان به ارتباط بین پزشک و بیمار تاکید نمود و آن را موثر در روند درمان برشمرد و اضافه کرد: باید پزشکان استان در این زمینه بیشتر دقت داشته باشند.

bestcanadatours.com: مجری سفرهای کانادا و آمریکا | مجری مستقیم کانادا و آمریکا، کارگزار سفر به کانادا و آمریکا

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 9 شهریور 1400 بروزرسانی: 9 شهریور 1400 گردآورنده: mahsanblog.ir شناسه مطلب: 1743

به "پزشکان گلستان ارزیابی می شوند، ویزیت هم زمان بیماران تخلف است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پزشکان گلستان ارزیابی می شوند، ویزیت هم زمان بیماران تخلف است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید