اطلاعات 10 هزار بهره بردار کشاورزی در سامانه هوشمند ثبت می گردد

به گزارش مهسان بلاگ، مجتبی شروع در مصاحبه با خبرنگاران گفت: سامانه جامع پهنه بندی و مدیریت داده های کشاورزی در راستای قانون برطرف موانع فراوری و رقابت پذیری و ارتقاء نظام اقتصادی کشور از سال 95 با استقبال چشمگیر 10 هزار نفر از بهره برداران بخش کشاورزی در شهرستان خاتم راه اندازی شده است.

اطلاعات 10 هزار بهره بردار کشاورزی در سامانه هوشمند ثبت می گردد

وی، هدف از راه اندازی این سامانه را ثبت اطلاعات بهره برداران و فعالیت های حوزه ترویج و مراکز کشاورزی توسط مروجان در راستای اجرایی شدن نظام نوین ترویج دانست و اضافه کرد: سرشماری دقیق بهره برداران کشاورزی، زراعی و باغی، دام و طیور، آب و خاک، شیلات همچنین به روز رسانی آمار و اطلاعات پایه کشاورزی، آبادی ها، کارشناسان پهنه و مراکز جهاد کشاورزی در این سامانه ثبت می گردد.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان خاتم ادامه داد: تاکنون اطلاعات 10 هزار بهره بردار، کارشناسان 16 پهنه کشاورزی، 238 آبادی، 7هزار بهره بردار باغی، 6 هزار و 17 بهره بردار زراعی، 50 بهره بردار کلنی زنبور عسل، 80 استخر پرورش و تکثیر آبزیان، 72 مورد احداث گلخانه در سامانه جامع پهنه و داده های مدیریت کشاورزی ثبت شده است.

شروع اضافه کرد: برای جلوگیری از حضور دلالان در بخش محصولات کشاورزی، وزارت جهاد کشاورزی با راه اندازی سامانه پهنه بندی سعی نموده به نوعی شناسنامه ای از میزان و نوع کشت محصولات کشاورزی فراهم کند.

وی ادامه داد: کشاورزان بر اساس اطلاعاتی که در این سامانه وارد نموده اند از مزایا و خدمات جهاد کشاورزی در مراحل کشت و فراوری محصولات کشاورزی خود برخوردار می شوند همچنین خرید تضمینی محصولات اساسی مانند گندم، کلزا و ذرت به صورت مستقیم به وسیله این سامانه متناسب با سطوح زیرکشت هر بهره بردار انجام می گردد.

شروع گفت: کشاورزانی که در این سامانه ثبت نام ننموده اند، باید با مراجعه به مدیریت جهاد کشاورزی و ارائه مدارک مورد نظر برای ثبت نام در سامانه و یا دریافت معرفی نامه از این سامانه اقدام نمایند.

berlinro.ir: آلمان: سفر به مهد صنعت و فناوری اروپا، برلین، هامبورگ، هانوفر

namasho.com: نماشو: آگهی رایگان، رپورتاژ رایگان، آگهی بنری ارزان، خرید بک لینک

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 2 آذر 1400 بروزرسانی: 2 آذر 1400 گردآورنده: mahsanblog.ir شناسه مطلب: 4520

به "اطلاعات 10 هزار بهره بردار کشاورزی در سامانه هوشمند ثبت می گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اطلاعات 10 هزار بهره بردار کشاورزی در سامانه هوشمند ثبت می گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید